“Marka Şehir Konya” protokolün ağzında meşhur bir söz olarak yer alırken, biz vatandaşlar nedense markalaşmayı göremiyoruz. Bir ara şüpheye düşmüyor da değilim acaba “devletin gözleri bizden daha mı iyi görüyor” diye. Çünkü sürekli “marka şehir olduk” mesajı verilirken şehrin içinde yaşayan bizlerin bu markalaşmayı görememiz herhalde anormal bir durum olsa gerek! Neyse vatandaşlar olarak “Devlet yalan söylemez!!!” diyerek neden markalaşamadığımızı birkaç örnekle ortaya koyalım...
***
Öncelikli konuyu yetkililerin her platformda ağızlarından düşürmedikleri Hz. Mevlana Türbesi  civarı oluşturuyor. Türenin etrafı aynı Hong Kong Pazarını andırıyor. Oteller ve hediyelik eşya dükkanlar reklam uğruna binaları tabela çöplüğüne dönüştürmüş. Hangi tabelanın kime ait olduğu bile belli değil. Reklam uğruna tabela çöplüğü yapılmış ve bu uygulamaya belediyeden bir ses yok. Çin ve Japonya turistler Mevlana'ya geldiklerinde yabancılık çekmezler çünkü müzenin etrafı onların çarşılarından farksız bir görüntü oluşturuyor. Dün de Yenigün Gazetesi Yazı İşleri Müdürü İbrahim Büyükeken, bu durumu manşete taşıdı. Tabelaların tarihi dokuyu gölgede bıraktığına dikkat çekerek yetkilileri göreve çağırdı. Umarım  Büyükşehir Belediyesi Türbe Önü Kentsel Dönüşüm Düzenlemesi çalışmaları sırasında bu konuyu da dikkate alır.
***
Türbe Önü Kentsel Dönüşümü demişken çalışmalara da değinmek istiyorum. İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü ve Konya Büyükşehir Belediyesi çalışmaların 7-17 Aralık Şeb-i Arus etkinliklerinden önce biteceğini söyledi. Ancak çalışmaların bu tarihten önce biteceği gibi görünmüyor. Nitekim geçtiğimiz yıl da Büyükşehir Belediyesi Alaaddin ve Mevlana Caddesi civarında kaldırım ve yol bakım çalışması yürütmüş ve törenlerden önce çalışmaların biteceği söylentileri yalan çıkmıştı. Binlerce turistin geldiği etkinliklerde şehrin gözde yerleri toz ve çamur içinde kalmıştı. Aynı manzaranın Türbe Önü düzenlemesinde de yaşanmayacağının garantisi yok. Umarım törenlerden önce bu konuyla ilgili tedbir alınır. Aksi takdirde “Marka şehir” yine lafta kalacak...
***
Müftülük ve Haciveyiszade Camii önünde de her sabah “Marka Şehir” lafı çöp içinde kalıyor.
Konya Müftülüğü ve Hacıveyiszade Camii önü çöpten geçilmiyor. Vatandaşların bilinçsiz şekilde yerlere attığı çöpler ile sokak hayvanlarının ve eskicilerin çöp kutularını dağıtması sonucu Konya'nın en gözde yeri çöp yuvasına dönüyor. Her sabah Belediye Durağında tramvaydan inen vatandaşlar, çöplerle karşılaşıyor. Ayrıca vatandaşlara sürekli olarak temizlik konusunda vaaz veren iki kurumun bahçesinin çöp içinde kalması oldukça düşündürücü. Aynı manzaranın tekrar yaşanmaması için yetkililerin önlem alması Konya'nın imajı noktasında büyük önem taşıyor.