KÖTÜ KOKU VE BAKTERİ OLUŞUMUNA KARŞI YOĞUN MESAİ
Meram Belediyesi, temiz, sağlıklı ve yaşanabilir bir kent vizyonu doğrultusunda yıl boyunca kesintisiz sürdürdüğü çevre temizliği faaliyetlerini yaz aylarının gelmesiyle birlikte en üst seviyeye çıkardı. Özellikle yükselen hava sıcaklıklarına bağlı olarak çöp konteynerlerinde meydana gelebilecek kötü kokuları engellemek, mikrop ve bakteri oluşumunun önüne geçmek, sinek ile haşere üremesini azaltmak amacıyla dezenfeksiyon mesaisi hızlandırıldı. Meram Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü bünyesinde görev yapan profesyonel ekipler, ilçe genelindeki mahalleleri köşe bucak tarayarak hem yer altı hem de yer üstü çöp toplama alanlarında hummalı bir hijyen çalışması yürütüyor.
ÖZEL ARAÇLARLA KÖPÜKLÜ VE BASINÇLI TEMİZLİK DÖNEMİ
Temizlik operasyonlarında teknolojik donanıma sahip özel yıkama ve dezenfekte araçları aktif olarak kullanılıyor. Ekipler, konteynerlerin hem iç hem de dış yüzeylerini tazyikli ve basınçlı su yardımıyla detaylı bir şekilde arındırıyor. Çevre ve insan sağlığına hiçbir zararı bulunmayan biyolojik ve çevre dostu dezenfektanların kullanıldığı bu işlemlerde, konteynerler öncelikle yoğun köpükle yıkanarak tüm kirlerinden arındırılıyor. Yıkama işleminin hemen ardından ise kötü koku oluşumunu uzun süre engelleyen ve mikropları kıran özel solüsyonlar sıkılarak alanlar tamamen hijyenik hale getiriliyor. Bu sayede hem çevre kirliliğinin önüne geçiliyor hem de Meramlı vatandaşların günlük yaşam konforu ve sağlığı güvence altına alınıyor.

ÇALIŞMALAR YAZ BOYUNCA AYNI TİTİZLİKLE SÜRECEK
Yürütülen hummalı çalışmalar hakkında Meram Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü tarafından yapılan resmi açıklamada, yaz aylarında çöp konteynerlerinin temizliğinin halk sağlığı açısından kritik bir role sahip olduğuna dikkat çekildi. Sıcak havalarda çöp alanlarında larva ve sinek oluşumu riskinin katlandığı belirtilen açıklamada, ekiplerin bu olumsuzlukları daha başlamadan önlemek adına ilçenin dört bir yanında düzenli bir periyotla temizlik yürüttüğü ifade edildi. Vatandaşların çok daha temiz, estetik, sağlıklı ve huzurlu bir Meram’da yaşam sürmelerini sağlamak adına bu dezenfeksiyon ve yıkama işlemlerinin yaz mevsimi boyunca aynı titizlik, hız ve hassasiyetle aralıksız devam edeceği vurgulandı.

TEMİZ BİR MERAM İÇİN VATANDAŞ DESTEĞİ ŞART
Belediye tarafından yapılan bilgilendirmede, çevre temizliğinin yalnızca estetik bir görüntüden ibaret olmadığı, doğrudan toplum sağlığını ilgilendirdiği hatırlatılarak Meram sakinlerine de önemli bir çağrıda bulunuldu. Yürütülen bu yoğun ve masraflı çalışmaların çok daha kalıcı ve etkili sonuçlar verebilmesi için vatandaşların çöp ve evsel atıklarını çevreye saçmadan, mutlaka poşetli bir şekilde konteynerlerin içine bırakması istendi. Meram Belediyesi ekiplerinin ilçenin her sokağında ortaya koyduğu bu temizlik seferberliğinin, ancak duyarlı vatandaşların sunacağı destek ve göstereceği çevre hassasiyetiyle tam anlamıyla başarıya ulaşabileceği aktarıldı.




