Selçuklu Belediyesi’nce gerçekleştirilen ve bu yıl 4. Etabı tamamlanan “Selçuklu Torunları Osmanlı’nın İzinde” Projesi’ne katılan vatandaşların düşüncelerine yer vermeye devam ediyoruz. Organizasyon sayesinde imkanı olmayan vatandaşların, Bilecik-Söğüt bölgesini görme imkanı bulması, takdirle karşılanıyor. Tura katılan vatandaşlar, bu tür kültür organizasyonlarının farklı şehirlere de yapılarak genişletilmesini istiyor.

SEVDİĞİ BİR TUR OLDU

“Selçuklu Torunları Osmanlı’nın İzinde” Projesi kapsamında Bilecik-Söğüt gezisine katılan İsmail Sütiçen, turla ilgili düşüncelerini aktardı. Tura geçtiğimiz yıl eşinin katıldığını, onun tavsiyesi ile bu yıl da birlikte geldiklerini belirten Sütiçen, “Bu organizasyon için Selçuklu Belediye Başkanımız Ahmet Pekyatırmacı’ya teşekkür ediyoruz. Daha önce Bilecik hakkında bir bilgim yoktu. Geçtiğimiz yıl eşimi göndermiştim aynı tura. Eşim çok beğenmişti ve beraber gidelim diye düşünmüştük. Bu yıl da beraber gidelim dedik ve başvuru yaptık. Böylece gelmiş olduk” dedi.

TARİHİ AÇIDAN ÖNEMLİ BİR ETKİNLİK

Gezinin kendisini oldukça etkilediğine dikkat çeken Sütiçen, “Az önce belirttiğim gibi Bilecik hakkında herhangi bir bilgim yoktu. Bu gezi sayesinde bilgi sahibi olduk. Ertuğrul Gazi Türbesi’ni gezdik, gördük. Çok hoşuma gitti, çok etkiledi burası beni.

Selçuklu Belediyesi’nin bu tür kültür organizasyonlarını çok beğeniyorum. Çünkü buralara gelmek için herkesin imkanı olmayabiliyor. Bu tür organizasyonlarla, tarihi açıdan önemli olan beldelerimizi gezip görebiliyoruz. Çanakkale’ye de mesela aynı şekilde bir organizasyon düzenleniyor. Bu da oldukça güzel bir şey. Çünkü geçmişimizi unutursak geleceğe bakamayız. Bu anlamda bu tür kültür organizasyonları, bilinçli nesiller adına önemli diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.

ÇOK GÜZEL BİR TUR OLDU

Organizasyona katılan Mahmut Cemil Döşemeci de, turun kendisini çok etkilediğini söyledi. “Daha önce Selçuklu Belediyesi çocukları Çanakkale’ye götürdü. Bu turlar benim çok hoşuma gidiyordu. Çok güzel bir iş çünkü. Daha sonra Bilecik-Söğüt bölgesine yetişkin bireyleri getirdiğini duyunca başvurmak istedik” diyen Döşemeci, bu sayede tura katıldıklarını dile getirdi. Organizasyonda her şeyin düşünüldüğünü bu anlamda hiçbir sorun yaşamadıklarını belirten Döşemeci sözlerine şöyle devam etti, “Sabah ilk trenle yolculuğumuz başlıyor buraya. Sabahın ilk ışıklarında sıcak simidimiz geldi. Hızlı tren zaten ayrı bir nimet. Trenden indikten sonra rehberimizle buluştuk. Rehberimiz çok iyiydi, ilgi ve alakasından dolayı ona da teşekkür ediyoruz. İlk ziyareti Şeyh Edebali’ye yapmak da geziye ayrı bir hava kattı diye düşünüyorum. Çünkü manevi bir havası var. Özellikle 36 padişahın canlandırılmış olduğu yer ve anlatımın güzel olması beni çok etkiledi. Bilecik çok yeşil ve güzel bir şehir. İnsanın gözü, gönlü açılıyor burada. Ben askerliğimi de Bilecik-Söğüt’te yaptım. O dönemlerde Ertuğrul Gazi Türbesi atıl bir vaziyetteydi. Ziyaretçiler filan çok gelmezdi. Tabi son dönemlerde televizyonlarda diziler sayesinde Ertuğrul Gazi ve bu bölge öne çıkmaya başladı. Böylece burada çok güzel düzenlemeler yapılmış. Burası gayet güzel olmuş ve etkileyici. Ulu Cami, etrafındaki çınar, o eski tarihi doku, Abdülhamid Han’ın burada yapmış olduğu hizmetler her yer güzel, her yer ayrı bir duygu verdi bizlere. Ben çok duygulandım bir taraftan da gururlandım. Atalarımızın hatırlanması yönünde çok güzel ve anlamlı bir ziyaret oldu. Herkes pür dikkat gezdi ve rehberi dinledi. Çok güzel bir tur oldu.”

100 YILIN ETKİNLİĞİİN YAPIYORLAR

Bu tür organizasyonların atalarımızı tanımak için büyük bir fırsat olduğunu dile getiren Döşemeci, “Selçuklu Belediyesi’ne ben çok teşekkür ediyorum. Bu tür kültürel faaliyetler, atamızı tanımaya yönelik faaliyetler çok güzel. İnsanların imkanı olmayabiliyor. Sadece erkekler için askerlik bir il dışına çıkma fırsatı olabiliyor. Bence Selçuklu Belediyesi 100 yılın etkinliğini yapıyor bence. Amacına da fazlasıyla ulaşıyor diye düşünüyorum. İnsanların ben de gitsem diye can attığını biliyorum” diye konuştu.

FARKLI YERLERE DE GÖTÜREBİLİRLER

Türkiye’nin çok farklı güzel yerlerinin olduğunu hatırlatan Döşemeci, bu tür etkinliklerin genişletilebileceğini söyledi. Bu anlamda tavsiyelerde de bulunan Döşemeci, “Çanakkale’ye öğrencileri götürdü başkanımız ama biz yetişkinleri de götürebilirlerse makbule geçer. Bursa’ya yine böyle bir tur düzenlenebilir. Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi’ne böyle bir tur düzenlenebilir” açıklaması yaptı.

HERKES MÜRACAAT ETSİN

“Selçuklu’da yaşayan vatandaşlarımızın bu organizasyonlara müracaat etmelerini istiyorum” diyen Döşemeci, “Buranın tarihi dokusunu, doğal dokusunu görmeliler. Eğer İstanbul’a giderken yolları düşerse de Eskişehir Yolu’ndan giderlerse, vatandaşlarımızın buraya uğramadan geçmeyeceği kanaatindeyim. Ben bu organizasyonda emeği geçenlere teşekkür ediyorum” diyerek sözlerine son verdi.