KONYA HABER

Konya’da 9 bin çocuk doğayla buluştu: Tabiat Mektebi’nde muhteşem kapanış!

Karatay Belediyesi ve Karatay İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle hayata geçirilen Karatay Tabiat Mektebi, 2025–2026 eğitim öğretim yılını coşkulu bir kapanış programıyla taçlandırdı. Dönem boyunca ilçedeki tüm ikinci sınıf öğrencilerinden oluşan toplam 9 bin çocuğun uygulamalı eğitim aldığı anlamlı projede, miniklerin el emeği eserleri ve sergilediği performanslar büyük beğeni topladı.

Abone Ol

DOĞANIN KALBİNDE EĞLENCELİ VE EĞİTİCİ YIL SONU COŞKUSU

Doğayla iç içe bir eğitim modeli sunarak çocukların gelişimine katkı sağlayan Karatay Tabiat Mektebi’nin kapanış programı, renkli ve yoğun bir katılımla gerçekleştirildi. Okul bahçesindeki doğal atmosferde düzenlenen etkinliğe Karatay Belediye Başkanı Hasan Kılca ve Karatay İlçe Milli Eğitim Müdürü Turan Kayacılar’ın yanı sıra Akif Paşa İlkokulu’ndan 160 öğrenci ile Birol Polat Özel Eğitim Anaokulu’ndan 20 öğrenci katıldı. Mehter takımının sunduğu görkemli gösteriyle neşelenen programda, davetliler sergi alanını tek tek gezerek çocukların yıl boyunca büyük bir hevesle hazırladığı el emeği göz nuru eserleri yakından inceleme fırsatı buldu.

ATÖLYELER SAYESİNDE DENEYİMLEYEREK ÖĞRENDİLER

Karatay Tabiat Mektebi, geride kalan eğitim yılı boyunca ilçede öğrenim gören tüm 2. sınıf öğrencilerine kapılarını açarak muazzam bir başarıya imza attı. Çocukların çevre bilinci kazanması ve temel yaşam becerilerini geliştirmesi amacıyla tasarlanan bu özel merkezde minikler; Doğal Yaşam ve Gıda Atölyesi, Kil Atölyesi, Ahşap Atölyesi, Seracılık Alanı ve Oryantiring Parkuru gibi birbirinden zengin uygulama alanlarında ders başı yaptı. Yıl boyunca kil ve seramik çalışmaları yapan, kompost üreten, yön bulma tekniklerini öğrenen, ahşap atölyesinde topaç ve mutfakta kendi kurabiye ile poğaçalarını hazırlayan çocuklar, teorik bilgileri eğlenceli pratiklere dönüştürerek öğrenmeyi kalıcı hale getirdi. Ayrıca çevreye duyarlılığı artırmak adına sıfır atık ve geri dönüşüm etkinlikleriyle atık materyallerden yepyeni ürünler ortaya koydular.

ÇOCUKLARIMIZ GELECEĞİMİZ ONLARA YATIRIM SÜRECEK

Kapanış kürsüsünde söz alan Karatay İlçe Milli Eğitim Müdürü Turan Kayacılar, projenin ilkokul çağındaki çocuklara ve özel eğitim öğrencilerine hayati kazanımlar sunduğunu ifade etti. Çocukların doğaya saygı duymayı ve korumayı buradaki uygulamalı faaliyetlerle kavradığını dile getiren Kayacılar, eğitime sunduğu kesintisiz katkılardan dolayı Karatay Belediyesi'ne şükranlarını sundu. Ardından konuşan Karatay Belediye Başkanı Hasan Kılca ise çocukların seracılıkta toprağı tanırken ahşap ve seramikte el becerilerini geliştirdiğini vurguladı. Küçük yaşta verilen çevre bilincinin geleceğe atılan en sağlam temel olduğunu belirten Başkan Kılca, "Çocuklarımız bizim geleceğimiz. Geleceğimize yatırım yapmaya devam edeceğiz." diyerek bu anlamlı faaliyetlerin önümüzdeki eğitim döneminde de hız kesmeden süreceğinin müjdesini verdi. Program, üretimi desteklemek amacıyla çocuklara saksı setlerinin hediye edilmesi ve çekilen hatıra fotoğrafıyla son buldu.