Sosyal sorumluluk projelerine büyük önem veren Konya Büyükşehir Belediyesi, öğrencilerin geleceğine ışık tutmaya devam ediyor. Yüksek Hızlı Tren ile Konya’dan İstanbul’a götürülen binlerce öğrenci, Ayasofya-i Kebir Camii, Sultan Ahmet Camii ve Meydanı, Gülhane Parkı başta olmak üzere ecdat yadigarı mekanları ziyaret etti. Öğrenciler, katıldıkları boğaz turuyla da İstanbul’un güzelliklerine şahit olarak unutulmaz bir an yaşama imkânı buldu.

9-54

AYASOFYA, SULTAN AHMET, GÜLHANE GEZİLİYOR

Son grubun da katılımıyla tamamlanan program kapsamında Yüksek Hızlı Tren ile Konya’dan İstanbul’a götürülen 60 bin öğrenci, Ayasofya-i Kebir Camii, Sultan Ahmet Camii ve Meydanı, Gülhane Parkı başta olmak üzere ecdat yadigarı mekanları ziyaret etti. Öğrenciler, katıldıkları boğaz turuyla da İstanbul’un güzelliklerine şahit oldu.

10-55

ÖRNEK BİR PROJE

İstanbul’u anlatan Rehber Batuhan Demir, gezinin Türkiye’deki en önemli projelerden biri olduğuna işaret etti. Büyükşehir’in örnek bir projeye imza attığına dikkat çeken Demir, “Bu proje Türkiye’deki en büyük gezi projelerinden biri. Konya Büyükşehir Belediyesi gerçekten çok büyük bir organizasyon yapıyor. Toplam olarak 86 bin 400 civarında öğrenci İstanbul’u gezme görme imkanı buldu.

13-43

Konya’da İstanbul’u görmeyen öğrenci kalmadı diyebiliriz. Organizasyonun büyüklüğünü görebiliyoruz. Toplanıp gördüğümüz tarihi yapılar, çok önemli bizler için. Adı üzerine ecdadın izindeyiz. Gezdiğimiz noktalarda atalarımızın bu noktaları nasıl inşa ettiğine şahitlik ediyoruz” dedi.

12-50

İSTANBUL BOĞAZI’NDA ÖĞLE YEMEĞİ

Demir, gezinin tarih ve kültür açısından büyük önem arz ettiğini dile getirdi. Demir, “ Ayasofya mesela hem Müslümanlar için, hem de diğer din mensupları için çok değerli bir mabet. Ayasofya-i Kebir Camii, Sultan Ahmet Camii ve Meydanı, Gülhane Parkı başta olmak üzere Eyüp Sultan gibi kutsal yerleri gezme ve görme imkânımız oluyor. Aynı zamanda yaklaşık 2 saatlik bir tekne turu gerçekleştiriyoruz. Öğle yemeğimizi İstanbul Boğazı’nda almış oluyoruz” dedi.

2-123

HERKES İSTANBUL’A GELMELİ VE GEZMELİ

Demir sözlerinin devamında ise şu ifadelere yer verdi, “Bence herkes İstanbul’a gelmedi. İstanbul eski payitahtlardan birisi. Tarih meraklısı insanlarımız İstanbul’a gelmesi ve görmesi kesinlikle şart. Çünkü bir çok değerli yapı var. Deniz olsun, tarihi yapılar olsun, diğer illerden farklı bir il. Dünya’nın çeşitli yerlerinden de İstanbul’a birçok turist geliyor. Binlerce yerli ve yabancı turistler İstanbul’u görmek için akın ediyor” diyerek düşüncelerini dile getirdi.

11-56

Vatandaşlardan Mehmet Erdal ise düşüncelerini şöyle açıkladı, “Başından sonuna kadar harika düzenlenmiş bir program. Ben oğlumla birlikte geldim. Oğlum gezi sayesinde acayip eğlendi. Önemli bilgiler edindi. Büyükşehir belediğimize gerçekten çok teşekkür ediyoruz. Gezi vatandaşların ve çocukların beklentilerini kesinlikle karşıladı. Sabah kahvaltı ikramı oldu. Kahvaltından sonra yine çeşitli ikramlar geldi. Öğle yemeğini İstanbul  Boğazı’nda yedik. Akşam yemeğini trende yapma imkanı bulduk. Ayrıca Konya Büyükşehir Belediye Başkanımızdan çeşitli hediyeler aldık. Organizasyonun düzenlenmesinde emeği geçen herkese çok teşekkür ediyoruz” ifadelerini kullandı.

4-104

SIVAN STRESİ ATTIK

Gelecek, mühendislerin elinde! Gelecek, mühendislerin elinde!

Öğrencilerden Muhammed Ayaz Alp, gezide sınav stresi attıklarını söyledi. Alp, “Çocuklarımız ve gençlerimiz için böyle büyük bir organizasyon için değerli başkanımız Uğur İbrahim Altay’a çok teşekkür ediyoruz. Gezi biz öğrenciler için gerçekten çok iyi oldu. Sınav stresimizi aldı. İstanbul gezisi çok eğlenceli geçti. Bize hediyeler verdiler. İstanbul biraz kalabalık olsa da yine çok güzel bir şehir. İstanbul’un Türkiye’nin en iyi şehirlerinden biri olduğunu düşünüyorum. Bende Cumhuriyet Ortaokulu’ndan geziye katılım” diye konuştu.

3-110

TARİHİ YERLERİ ÖĞRENDİK

Yine öğrencilerden Ahmet Serhat Kahraman ise, “İstanbul biraz kalabalık olsa da bence çok güzel bir şehir.  Kulu’dan Mehmet Akif Ersoy Ortaokulu’ndan geliyorum. Gezi sayesinde tarihi yerleri gördük. İstanbul’a olan merakımızı giderdik. Bu tür geziler bizlerin tarihi öğrenme açısından son derece önemli” ifadelerini kullandı.

5-80

KONYA MODELİ BELEDİYECELİK

Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, öğrencilere her alanda en iyi şekilde hizmet verme amacıyla birçok farklı çalışma yürüttüklerini söyledi. Öğrencilerin teorik derslerden spora, bilimden sanata, milli ve manevi değerler ışığında kendilerini geliştirerek yetişmesinin büyük önem taşıdığını vurgulayan Başkan Altay, “Gençlerimiz için yürüttüğümüz çalışmalarımızdan biri de ‘Atabey Gençliği Ecdadın İzinde’ sloganıyla başlattığımız günübirlik İstanbul gezilerimiz oldu. Yarınlarımızın teminatı gençlerimiz, iki kadim başkent arasında kurulan gönül köprüsüyle ecdat yadigarı eserleri yakından tanıma fırsatı buldu. Konya’mızın 31 ilçesinde eğitim gören binlerce öğrencimizin faydalandığı projemiz Konya Modeli Belediyecilik anlayışımızın en güzel örneklerinden biridir. Projemizi inşallah yeni eğitim öğretim yılında da aynı şekilde sürdüreceğiz. Projeye katılan öğrencilerimize, öğretmenlerimize ve emek veren herkese teşekkür ediyorum” diyerek düşüncelerini aktardı.