Geçen hafta Çumra Belediye Başkanı Av. Recep Candan’ın basın bildirisini dinlemek üzere eşim Sadık Gökce ile birlikte Çumra’daydık.
Çumra Belediye Başkanı Av. Recep Candan bir basın toplantısı düzenleyerek başkan olduktan bu güne kadar yaptıklarını ve yapacaklarını anlattı. Bizler de basın mensubu olarak kısa kısa notlar aldık. Tutmuş olduğum notları siz değerli okuyucularımla paylaşmak istedim.
Çumra’nın bir tarım ve sanayi şehri olduğunu ifade eden Recep Candan, Çatalhöyük’ün dünyanın ilk metropolü olması nedeniyle büyük bir turizm potansiyeline sahip olduğunu ifade etti. Candan, “Dünya’da tarımın ilk yapıldığı, bazı ürünlerin ekildiği, hayvanların evcilleştirildiği ve Akdeniz yoluyla Mezopotamya- Anadolu- Akdeniz ve Avrupa ticaret yollarının üzerinde bulunması sebebiyle madenlerin işletildiği, her türlü alet ve edevatın pazarlandığı, büyük bir ticaret merkezidir Çatalhöyük. Çumra’nın 100 yıllık yeni bir tarihine karşılık öte taraftan 10.000 yıllık Çatalhöyük tarımıyla, kültürüyle, M.Ö. 7500 yıllık 8000 nüfusu kavgasız gürültüsüz barış içinde medenî bir şekilde yaşatabilmiş büyük bir şehirdir. Turizmi canlandırmak için büyükşehir belediye başkanıyla irtibat halindeyiz. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay Çatalhöyük’te büyük bir karşılama merkezi açtı. Burada yolcuların her türlü ihtiyacını karşılayan kafe ve lokantalar, alışveriş dükkânları var. Ayrıca gelen ziyaretçilere Çatalhöyük’ü tanıtmak için simülasyon ve dijital ortam salonu var. Büyükşehir Belediye Başkanıyla birlikte buraya nostaljik olarak Konya’dan Çatalhöyük’e çalışacak bir buharlı tren koymayı planlıyoruz. Biz Çumra’dan Çatalhöyük’e giden yolların asfaltlama çalışmasını yaptık. Çumra merkezde de Çatalhöyük evlerine benzeyen evler yapıp, orada üretilen eşyaların benzerlerini üretip gelen turistlerin alışveriş yapmalarını, Çumra’yı cazip hale getirerek konaklamalarını ve rahat etmelerini sağlayacağız. Tarihi istasyon binasını de değerlendirip bir demiryolu müzesi yapmayı proje kapsamına aldık.” dedi.
Kendinden önceki belediye başkanlarının yaptıklarına teşekkür ederek konuşmasına devam eden Recep Candan, “Biz bir enkaz devralmadık. Alt yapıları tamamlanmış, borçsuz bir başkanlık devraldık. Bunun için bizden önce çalışan tüm belediye başkanları ve ekiplerine şükranlarımı sunarım. Biz onların yapamadıklarını ya da miadını doldurup eskiyen binaları tamir edebileceğimizi onarıyoruz, edemeyeceklerimizi yıkıp yeniden yapıyoruz. Yeni açılan cadde ve sokakların asfaltlama ve alt yapı hizmetlerini tamamlıyoruz. Hızla artan nüfusun konut ihtiyaçlarını karşılamak için yeni projeler üretiyoruz. Küçük sanayi sitemizi büyüterek sanayi arsaları oluşturuyoruz. 40 sanayi parselinden oluşan mevcut 1 milyon metre kare Organize Sanayi Bölgemize 8,5 milyon metre kare ilave alan katarak 300 yeni sanayi tesisini ilçemize kazandırdık. Üretimde olan 36 firma, inşaat halinde 28 firma, toplam parsel 356, toplam istihdam 1126, hedeflenen istihdamın ise 10000’dir. Bu sayede istihdam sorununu çözümüne büyük ölçüde katkı sağlamış oluyoruz. Organize sanayi bölgemiz başta olmak üzere en büyük iki beldemiz olan İçeriçumra ve Alibeyhöyüğü ve diğer nüfuz yoğunluğu azla olan mahallerimize doğalgaz getirebilmek için ilgili kurum ve kuruluşlarla çalışmalar yürütüyoruz.”  dedi.
Şehir merkezinde hükümet konağının ve adliye binasının yıkılarak, Kızılay binasının ve bahçesini de başka yere nakledilerek kentsel dönüşüm kapsamına alındığını ifade etti. Askerlik şubesinin yıkımı tamamlandığını, yerine hükümet binası ve polis merkezi olmak üzere tasarlandığını anlattı. Başkan,  Sebze pazarının üstünün kaldırılarak yerin altına iki kat katlı otopark yapacaklarını, üstüne ise modern bir şekilde yeniden inşa edeceklerini söyledi. Bu şekilde alışverişe gelen insanların önemli ölçüde park sorunun çözüleceğini de sözlerine ekledi.
Mavi tünel çalışmalarına da değinen Başkan Recep Candan, şu anda Konya ve Çumra’da mutluklarımızdan tatlı su akıyor dedi. Muhtarları ve vatandaşları yapılan işleri yerinde göstermek için geziler tertip ettiğini söyleyen başkan, mahalle konaklarının yapımına devam edildiği, yeşil alan, park ve bahçeler, mesire yerleri açtıklarını, köylerde küçük koruluklar oluşturarak ağaçlandırdıklarını ifade eden Candan Çumralı öğrencilere bir de müjde verdi. ÖSYM ile Çumra belediyesi olarak bir anlaşma yaptıklarını, üniversite sınavlarına girecek olan gençlerin ve Çumra’ya yakın civar mahallerin Çumra’da girebileceklerini ifade etti.
Çumra Belediye Başkanı Av. Recep Candan’a yeni seçim döneminde başarılar dilerim. Çumra için hayırlısı ne ise o olsun.