(Bir değil elli ikidir)

Cami: Esma-i Hüsna’dandır caminin bulunduğu mekâna Esma-i Hüsna’nın tecellisidir.

Cami: Yeryüzüne vurulan İslam mühürdür. Bir yerin İslam beldesi olduğunun alametidir.

Cami: İnsan doğduğunda kulağına ezan ve kamet okunarak ismi konur. Konan isimde Allah resulünün (s.a.s) tavsiye ettiği isim olur. Okunan ezanla insanın cami bağı kurulur.

Ezan kameti : ruhun kalbin ilk manevi gıdasıdır  ilk maddi gıdası anne sütüdür ruha bedene birer iksir olurlar sala ile son yolculuk son yolculuğa da camiden uğurlanır.

En kutsal inşaat:

  1. Kalp inşası dünyalara bedel beklide dağa değerli.
  2. Mescit cami kuran kursu inşaatı bize düşen yer yüzüne vurulan İslam müğürünü cami ve mescidi tahrip olmaktan korumak ve kollamaktır .

Hicrette İlk İş: Mescit inşası olmuştur . hicret sonulunca yine ilk mescit inşası olmuştur. Hicret son bulunca da yine ilk iş mescit inşaatı olmuştur mescidi nebi yapılmıştır. Allah resulü  (s.as) her iki inşaatta da buram buram ter içinde çalışmıştır.

İlk insan ilk peygamberin işde Kabeyi inşaa olmuştur .Allah resulü (s.a.s) mescidiz Müslüman hayatının mabetsiz Müslüman hayatının olmayacağını hicrette ve sonunda mescit inşa ederek ilan etmiştir.

Cami: İslam medeniyetinin projesidir, merkezidir Allah resulünün (s.a.s) kurduğu medeniyetin merkezine mescidi konulmuştur.

Camii: İslam devletinin temelinin atıldığı kutsal mekandır.

Camii: cihat ve kulluk ateşinin en yoğun yakıldığı yerdir.

Camii: rambayi rappaaninin bir şubesidir. Bütün bu kulluklar bu rampadan (kabeden) yüklenir.

Cami: İslam’ın ilk talim terbiye merkezidir sufle -2- ona bitişiktir.

Cami: İslam’da ilk ordugâhtır.

Cami: İslam’da ilk şuranın toplandığı yerdir.

Cami: Ene atının tökezlediği mukaddes mekandır süvarisi şeytanın savrulduğu mekandır.

En gıpta edilen insanların mescit- cami banisi gelir. (Hem maddi hem manevi bani).

Mescit cami banisi olmak içinde;

  1. Yapılan ibadetin sevabından
  2. Mihrapta kazanılan sevaptan
  3. Minberde kazanılan sevaptan
  4. Minarede yapılan davetten elde edlen sevaptan
  5. Kürsüde yapılan sevaptan nasbadır

Allah’ın evi caminin üç ana unsuru;

  1. MİHRAP: harbeden etmektir. Kiminle ne ile harbe dilecek bu gerçeği kavramak mihrap ayını zamanında peygamber (s.a.s) nün imamet makamıdır. (Namaz imanlını devlet imanlığı camidir) Bu sebeple sorumluluğu ağırdır. Oraya salla parti geçilmez. Oraya ancak cemali edeple varılır.

 İmam:

a-) imamete geçerken fena fil resul olmalıdır.

b-)oranın haşyetini heybetini, saygısını bütün ruhunda hissetmelidir.

c-)Kimin vekili olduğunun idrakim içinde olmalıdır .Nakilin vekili olmamalıdır.

Ç-) Cemaatte kimin vekilinin arkasında saf tuttuğunun şuurunda olmalıdır.

  1. Minber:

a-) Haftalık talimatlar buradan verilir

b-) Tahsisler buradan yapılmaktadır

c-)tebliğler buradan sunulmaktadır. Burada konuşan kurandır peygamberdir bu sebeple hutbe ihram olunurken sukut içinde dinlenir aksi takdirde Allaha peygambere karşı edepsizlik ,saygısızlık yapılmış olur .

ç-)Huşu içinde dinlenir.

d-)Asla işaretle bile konuşulmaz bir hata düzeltilmez.

e-)Açıktan yapılan duaya sesle amin denmez

f-)Herhangi bir ibadet yapılmaz.

  1. Kürsü: Aslında kürsü arşı alanın altındadır .Mescit de camide kürsü ise allah’ın evinin şubelerinin kubbesi altındadır. Buradan tebliğ-davet yapılır vahiy kültürü anlatılır.Tevhid inancı Salih amel  kuranı muhamelatahlaki hamide dersleri yapılır. Burada biat hurafe asla anlatılmaz.

 Ve cemaat allah’ın evinin misafirleridir şöyle ki:

a-)Müslüman burada kimin misafiri olduğunun idraki içinde olmalıdır.

b-)Allah’ın misafirleri allah’ın evine nasıl girilip çıkılacağını farkında ve şuurunda olmalıdır.

c-)Allah’ın evine girerken sağ ayakla ve allah’ın rahmet kapılarını aç diye çıkarken sol ayakla ve allah’ın kendim için fazlından istiyorum demelidir.

Ç-)Allah’ın evinde nasıl oturulacağının idari kinde olmalıdır.

d-)Allah’ın misafirleri allah’ın evinde din kardeşleri olarak bulunurlar. Aralarında küslük, kindarlık asla olmaz.

e-)Allah’ın evinde Allah ile halvet olunmamalıdır.

Müslümanın mescide-camiye girişi:

a-)Nazari ilahi olanların üzerindedir

b-)Allah Müslümana teveccüh edeni ikbal eder

c-)Allah’ın misafirleri maddi manevi temiz olarak gelip giderler.

Netice:

1-) Allahlın evine giren boş çıkmamalıdır.

2-) Kulluk kimliği ile girip kulluk şuuru ile çıkmalıdır.

3-) İman aküsünü şart etmelidir

4-) Oradaki ikrarını dışarıda zağ et etmemelidir

5-) Oradaki havayı dışarıda teneffüs etmemelidir

6-) Oradan kafesten fırlayan kuş gibi çıkmamalıdır

7-) Allah’ın davetini hasretle beklemelidir

İşte camiler haftası bir değil ellinci haftada şuur ile kutlanmalıdır