Konya’nın seçkin eğitim kurumlarından Mimar Sinan İlkokulu öğrencileri hafta sonunda tarihi, kültürel ve doğal güzellikleri ile Konya’nın turizm için önemli ilçelerinde  Beyşehir’e kültürel gezi düzenledi.  Gezi kapsamında Eflatun Pınarı, Eşrefoğlu Camii, Taş Köprü, Yaka Manastır, Yeşildağ Leylekler Vadisi öğrencilere ve velilere tanıtıldı. Gezi koordinatör öğretmeni Mehmet Karagöz yapılan programla ilgili şu bilgileri verdi, “Gerçekleştirdiğimiz gezimizde ilk durak olarak Konya Kent Ormanı'nı belirledik. Kent Ormanı' nda öğrenci ve saygıdeğer velilerimizle sabah kahvaltımızı yaptık. Kahvaltının ardından Hüyük ilçemiz üzerinden Sonsuz Şükran Köyü'ne ulaştık. Anadolu'nun kalbinde bir sanat vahası olan köy gezimizi tamamladıktan sonra Eflatun Pınarı'na vardık. M.Ö 2000 yılından kalma bu sanat şaheserini inceledik.

Yolculuğumuza Yeşildağ Leylekler Vadisi'ne doğru devam ettik. Vadiyi kule üzerinden kuş bakışı inceledik. Leyleklerin yumurtadan yeni çıkan yavruları çocuklarımızın ve velilerimizin oldukça ilgisini çekmiş olmalı ki, leylekler de bize havada görsel bir şölen sundular. Yeşildağ İskele Kamp Alanı'nda yaptığımız pikniğin ardından o eşsiz güzelliğiyle bizi büyüleyen adalara karşı çayımızı yudumladık. Beyşehir merkeze dönüp, Eşrefoğlu Camisinin o uhrevi ortamından feyz aldık. Anadolu ahşap mimarisinin en büyük ve en güzel eserlerinden olan cami hakkında bilgi aldık. Aşk adasında güneşin o muhteşem batışını görüntüledikten sonra gezimizi tamamlayıp Konya'ya hareket ettik. Bu gezide bize her türlü desteği veren, başta okul müdürümüz değerli Basri Doğanay beye, onun şahsında okul idarecilerimize ve en çok ta sınıf annemiz Ayşe hanım nezdinde bütün velilerimize, bu yolculukta bize eşlik eden Uğur-Kar turizmin değerli yetkililerine teşekkür ediyorum” ifadelerini kullandı.