Ilgın Belediye Başkanı Yalçın Ertaş Konya Yenigün Gazetesi’ni ziyaret etti.  Sorumlu Yazı İşleri Müdürü Abdullah Akif Solak, Yazı İşleri Müdürü Fahri Altınok ve Reklam Koordinatörü İbrahim Büyükharput ile görüşen Ertaş, ilçeye yaptıkları yatırımlar ve ilçeye yeni kazandıracakları yatırımlar konusunda bilgiler verdi.  Ilgın’da yürüttükleri çalışmaları 4 aksa böldüklerini ve bu doğrultuda çalıştıklarını ifade eden Ilgın Belediye Başkanı Yalçın Ertaş, “Biz Ilgın’ı 4 aksa böldük. Birincisinde Tarihi Şehir Ilgın dedik. Turizm ve Kültür Şehri Ilgın dedik. Ticaret ve sanayi şehri Ilgın dedik. Tarım ve hayvancılık şehri Ilgın dedik.  Bunların da altlarını doldurduk.  Tarihi şehir Ilgın proje başlığımızın alt kısmında tarihi yerlerimiz Lala Mustafa Paşa Külliyemiz var. Pir Hüseyin Bey Camii (Ulu Camii)’miz var. Bu eserlerimizin restorasyonları tamamlandı. Sadettin İsa Türbemiz var buranın restorasyonunu gerçekleştireceğiz. Didiği Sultan Türbemiz var bu alanında da restorasyona başlayacağız. Osmanlı Kent Meydanı projemiz var.  Bu projemiz 24 bin 430 metrekare alanda 170 konut ve işyeri yıkarak 80 işyeri 9 bin metrekare inşaat alanı olan geri kalanı meydan olan iki projemizi Selçuklu ve Osmanlı Mimarisinin birbirini gördüğü bir alanı oluşturuyoruz. Ilgın’da tarihi yeniden canlandırma adına çalışmalarımızı ve restorasyon çalışmalarımızı hızlı bir şekilde sürdürüyoruz. Ilgın Organize Sanayi Bölgemiz bir milyon 561 metrekare alandan oluşuyor. Bunun 961 bin metrekaresi özel mülkiyetti. Kamulaştırmaları yapıldı.  Konumu ve şehrin potansiyeli kapsamında; Ilgın OSB sanayi potansiyelinin organize sanayi ile entegre edilmesi gençlere iş imkânı sağlamış olacak” dedi.

OSMANLI KENT MEYDANI VE MİLLET BAHÇESİ ILGIN’A KAZANDIRIYOR

Ilgın’a kazandıracakları Osmanlı Kent Meydanı Projesi’nin ihale çalışmasının sona erdiği ve bu alanda yıkım ve yapım çalışmasının başladığını ifade eden Ertaş, “Ilgın’a yapılacak Millet Bahçesi’nde çalışmalar devam ediyor.  111 bin 182 metrekare alanda yapılacak olan Ilgın Millet Bahçesi vatandaşlarımızın yeşillikler içerisinde sevdikleriyle beraber hoşça vakit geçirip nefes alacakları bir alan olacak. İçerisinde millet kıraathanesi, gezinti yolu, yöresel ürün satış alanları, yeşil oturma terasları, piknik alanı, çocuk oyun alanları, spor alanı, seyir terasları, amfi tiyatro, renkli bitkiler bahçesi, çağlayan ve su değirmeni gibi tüm vatandaşlarımıza hitap edecek alanlar bulunacak.   Ilgın’a en hâkim tepelerden biri olan Hamam Dağı eteklerine yapılacak Ilgın Millet Bahçesi Projesi ile turizm bölgesini yukarıya çıkaracak. Bizlerin de bu alanda önemli projelerimizi hayata geçirmek için projelerimiz var.  Eko-turizm anlamında da Ilgın Belediyesi olarak çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz.  Yine Cezaevi Kütüphane Projemiz kapsamında Adalet Bakanlığımızdan cezaevinin tahsisini yaptık. 800 metrekare alanda hazırlanan projemizde Modern Çocuk Parkı, Kütüphane, Kafe alanları bulunacak bir projeyi de hayata geçireceğiz” şeklinde konuştu.

BELEDİYE EKMEK FIRINI PROJESİ VATANDAŞLARIMIZDAN TAM NOT ALDI

Ilgın Belediyesi olarak hayata geçirdikleri Belediye Ekmek Fırını Projesinin Ilgınlı hemşerilerin yoğun ilgi gösterdiğini belirten Ertaş, “300 metrekare alanda projelendirilen ve son teknoloji makinelerle hizmet veren Belediye Ekmek Fırınımızda yaklaşık 4 bin 500 ekmek üretimi gerçekleştireceğiz.  Saatte 800 ekmek üretimi gerçekleştirecek tesisin, komple otomatik ve son teknoloji makinelerle hizmet veriyor.  Bu projemiz de Ilgınlı hemşerilerimizden tam not aldı” diye konuştu.

ILGIN’A EĞİTİM ALANI OLUŞTURUYOR

Belediye olarak Ilgın’a eğitim alanı oluşturmak için çalışma yaptıklarını, bu alanda öğrencilerin daha fazla vakit geçirebileceği Kapalı Spor Salonu, halı sahalarının olduğu bir bölüm yapılacağını anlatan Ertaş, Kültür Merkezi’nin de bitmek üzere olduğunu kaydetti.

‘BÖLGENİN EN BÜYÜK HAYVAN PAZARINA SAHİBİZ’

Konya-Afyonkarahisar karayolu üzerinde 24 bin metrekarelik alan üzerine inşa edilen Kapalı Hayvan Pazarı’nın, bölgenin en büyük pazarı olma özelliği taşıdığına dikkat çeken Belediye Başkanı Yalçın Ertaş, “Pazar alanımız modern ölçü araçları, çok sayıda hayvan indirme-bindirme rampaları ve otoparkın yanı sıra idari binası, sosyal tesisleri ile vatandaşlara hizmet veriyor. Kapalı hayvan alım-satım alanlarının sayesinde esnaf ve hayvanlar yaz aylarında sıcaktan, kış aylarında ise yağmurdan korunuyor. Kapalı Hayvan Pazarımız bölgenin hayvan pazarı” dedi.

‘GENÇLERİMİZE HİZMETLE GÖNÜLLERE DOKUNUYORUZ’

Ilgın Belediyesi olarak gerçekleştirdikleri çalışmalar ve projeler ile gençlere de dokunduklarını ifade eden Başkan Ertaş, “Gençlerimize yönelik Lala Mustafa Paşa Külliyemiz içerisinde okuma salonu ve konferans salonu projemizi hayata geçirdik.  Kütüphane sayımızı artırdık” diye konuştu.

‘SPOR ALANINDA DA CİDDİ ÇALIŞMALAR YAPIYORUZ’

Ilgın Belediyespor altında futbol takımlarının da olduğuna dikkat çeken Başkan Ertaş, “Ilgın Belediyespor Kulübümüz süper amatör liginde mücadele ediyor. Hokey takımımız var Süper Lig’de. Çok sayıda branşta da takımlarımız var.  İnşallah Ilgın Belediyespor’a tesis kazandırmak gibi projemizi yürütüyoruz. Tesisin yanında da düğün salonu inşa etmeyi düşünüyoruz” ifadelerini kullandı. Konya Büyükşehir Belediyesi ile koordineli bir şekilde çalıştıklarını ve güzel işlere imza attıklarını ifade eden Başkan Ertaş, sağlık ve çevre konularındaki hedeflerine de değindi. Ertaş, “75 milyon TL’lik Millet Bahçesi yatırımı, 95 milyon TL’lik Osmanlı Kent Meydan Projesi gibi bir ilçe 170 milyon TL’lik yatırımlarda imzası olan Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum’a ilçemize sağladıkları katkılarından dolayı şahsım ve hemşerilerim adına teşekkür ederim. Eski Devlet Hastanemizin olduğu yere yapılan yatırım, sağlık ocaklarımızın yenilenmesiyle Sağlık Bakanlığımızın da çok güzel yatırımları var.  Yine sağlık yatırımları adına ilçemize verdiği destekler için Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’ya da katkılarından dolayı şahsım ve hemşerilerim adına teşekkür ederim. Ilgın Devlet Hastanesi içinde yer alan diş polikliniğinin ihtiyaca cevap vermemesinden dolayı, biz de İl Sağlık Müdürlüğü ile bir protokol safhasındayız. Bize arsanın tahsisiyle birlikte Ilgın’a 10 ünit kapasiteli bir diş hastanesi yapmayı hedefliyoruz. Böylelikle ‘bütün alanlarda varız’ diyeceğiz.  Konya Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile koordineli bir şekilde çalışıyoruz. Koordineli çalışmamızın sonucunda ilçemize güzel hizmetler kazandırıyoruz.  İnşallah 2023 yılı sonunda köy yolları da dahil yapılacak hiçbir yolumuz Ilgın’da kalmayacak. Desteklerinden dolayı Büyükşehir Başkanımız Uğur İbrahim Altay’a teşekkür ediyorum.” dedi.