KONYALI GENÇ YETENEKLER KÜRSÜYÜ PARSELLEDİ
Türk judosunun geleceğini şekillendiren en prestijli organizasyonlardan biri olan Yeşilay Yıldızlar Türkiye Judo Şampiyonası, 19-21 Haziran 2026 tarihleri arasında Hatay’ın ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Türkiye’nin dört bir yanından gelen güçlü rakiplere karşı Konya Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü bünyesinde yetişen sporcularımız, sergiledikleri üstün performansla şampiyonaya damgalarını vurdu. Zorlu müsabakalarda teknik üstünlükleri ve azimleriyle göz dolduran Konyalı sporcular, adlarını zirveye yazdırarak şehre madalya yağdırdı.
ALTIN VE GÜMÜŞ MADALYALAR PEŞ PEŞE GELDİ
Şampiyonada 73 kilogramda tatamiye çıkan Konya SEM ve Selçuklu Belediyespor Kulübü sporcusu Ömer Samet Ünal, tüm rakiplerini dize getirerek Türkiye şampiyonu oldu ve altın madalyayı boynuna taktı. Aynı gururu 60 kilogramda mücadele eden kulüp arkadaşı Mehmet Emin Ulusoy da yaşatarak bir diğer altın madalyanın sahibi oldu. Şampiyonluk kürsüsünü kıl payı kaçıran ancak muazzam bir mücadele örneği sergileyen Konya SEM ve Konya GSİM Spor Kulübü sporcusu Muhammet Erdal Çaylak ise 66 kilogramda Türkiye ikincisi olarak gümüş madalyayı Konya'ya getirdi.
KÜRSÜNÜN ÜÇÜNCÜ BASAMAĞINDA DA KONYA İMZASI
Müsabakalarda üçüncülük kürsüsü de Konyalı sporcuların gövde gösterisine sahne oldu. Kadınlar 70 kilogramda Konya SEM ve Konya GSİM Spor Kulübü’nden Fadime İrem Koçyiğit Türkiye üçüncülüğünü elde ederek bronz madalyaya uzandı. Büyük çekişmelerin yaşandığı 81 kilogram erkekler kategorisinde ise Konya iki madalya birden kazandı. Konya SEM ve Selçuklu Belediyespor Kulübü’nden Emir Sağlam ile Konya Büyükşehir Belediyespor Kulübü’nden Efekan Özdemir, sıkletlerinde Türkiye üçüncüsü olarak bronz madalyayı göğüslemeyi başardı.
MİLLİ FORMAYLA AVRUPA VE BALKAN PİSTİ GÖZÜKTÜ
Hatay’da elde edilen bu tarihi ve çok yönlü zafer, sadece madalyalarla sınırlı kalmadı. Turnuvada dereceye girerek Konya’nın gücünü kanıtlayan şampiyon judocularımız, bu başarıları sayesinde ay-yıldızlı formayı giymeye hak kazandı. Genç sporcularımız, önümüzdeki süreçte düzenlenecek olan Yıldızlar Avrupa Kupası ve Balkan Şampiyonası’nda ülkemizi ve Konya'yı uluslararası arenalarda temsil edecek. Konya Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, bu büyük başarıya imza atan sporcuları, onların üzerinde büyük emeği olan antrenörleri ve kulüpleri tebrik ederek milli takım yolunda başarılar diledi.