TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ İLE DEĞER TEMELLİ EĞİTİM
Eğitim kurumlarının gençlerin geleceğindeki rolüne dikkat çekilen mesajda, okulların sadece birer bina değil, çocukların gelişimindeki en temel basamak olduğu aktarıldı. Okulların önemini belirten ifadelerde, "Beşikten mezara kadar süren eğitim sürecinin sistemli bir şekilde yürütüldüğü mekânlar olan okullarımız, çocuk ve gençlerimizin kimlik ve kişiliklerini inşa ettikleri ilim yuvalarıdır" denildi. Bakanlık öncülüğünde yürütülen yeni eğitim vizyonunun da bu amaca hizmet ettiği vurgulanarak, "Bakanlığımızın öncülüğünde hayata geçirilen Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli de “erdem- değer-eylem” temelli bir yaklaşımla öğrencilerimizin sahip oldukları bilgiyi beceriye dönüştürebilen; okuyan, düşünen ve üreten, bireyler olarak yetişmelerine büyük katkılar sunmaktadır" denilerek modelin öğrencilere sağladığı katkıya işaret edildi.
KONYA’DA 474 BİNİ AŞKIN ÖĞRENCİ TATİLE GİRİYOR
Konya genelinde yürütülen eğitim vizyonunun çocukları her alanda destekleyecek şekilde kurgulandığı ifade edildi. Şehirdeki eğitim anlayışına dair, "Konya milli eğitim ailesi olarak bizler de ilimiz genelindeki eğitim öğretim faaliyetlerini çocuklarımızın akademik, sosyal ve kültürel gelişimlerini bütün olarak ele alan bir yaklaşımla sürdürmekteyiz" açıklaması paylaşıldı. Bu kapsamlı çalışmaların ardından büyük bir dönemin geride kaldığı belirtilerek, "2025-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle birlikte toplam 474.512 öğrencimiz karnelerini alarak yaz tatiline girmiş olacaklardır" bilgisi verilerek Konya'daki karne coşkusunun büyüklüğü gözler önüne serildi.
ASIL BAŞARI GÖSTERİLEN EMEK VE KARAKTER GELİŞİMİ
Yıl sonu mesajında velilere ve öğrencilere yönelik en anlamlı rehberlik ise karne notlarına bakış açısı konusunda yapıldı. Notların her şey demek olmadığı aktarılan bölümde, "Unutulmamalıdır ki başarı, yalnızca karne notlarından ibaret değildir. Asıl olan öğrencilerimizin yıl boyunca gösterdikleri emek, sorumluluk bilinci, öğrenme isteği, karakter gelişimi ve kendilerini daha iyiye taşıma gayretidir" ifadeleriyle eğitimin asıl meyvesinin karakter gelişimi olduğu hatırlatıldı. Tüm zorluklara rağmen yılı başarıyla tamamlayan öğrencilere duyulan inanç tazelenerek, "İnanıyoruz ki yönetici ve öğretmenlerimizin öncülüğünde, velilerimizin de destekleri ile geleceğimizin teminatı olan çocuklarımız, her anlamda daha donanımlı, bilinçli ve sağlam karakterli bireyler olacaklardır" denildi.
EĞİTİM AİLESİNE TEŞEKKÜR VE YENİ DÖNEM TEMENNİSİ
Büyük bir özveriyle tamamlanan eğitim döneminin gizli kahramanları da unutulmadı. Süreçte emeği geçen herkese teşekkür edilerek, "Bu vesileyle öğrencileri için her türlü fedakârlığın altına imza atan tüm yönetici ve öğretmenlerimiz ile vefakâr anne-babalara teşekkür ediyorum. Yıl boyunca ortaya koydukları gayret, azim ve kararlılıktan dolayı da tüm öğrencilerimizi yürekten tebrik ediyorum" mesajı paylaşıldı. Gelecek döneme dair umut dolu bir veda ile tamamlanan açıklamada, "Bu duygu ve düşünceler içerisinde öğrenci ve öğretmenlerimizin verimli bir yaz tatili dönemi geçirmelerini diliyor, öğrenme ve öğretme aşkını içimizde daha çok yeşerteceğimiz yeni eğitim öğretim yılında buluşmayı temenni ediyorum" sözlerine yer verilerek tüm Konya milli eğitim camiasına iyi tatiller dilendi.