CUMHURİYET İLK MEKTEBİ’NDEN GÜNÜMÜZE UZANAN ASIRLIK HAFIZA
Törende kürsüye gelerek mezuniyet sevincini paylaşan Nesrin ve Ayşegül Kardeşler İlkokulu Müdürü Halil Yavuz Ezginci, yaptığı konuşmada okulun tarihsel derinliğine ve taşıdığı büyük mirasa dikkat çekti. Kurumun geçmişine ışık tutan Ezginci, okulun temellerinin Rumi 1340 yılında bölge sakinlerinden Av. Mehmet Emin Bolay’ın öncülüğü ve dönemin Konya Valisi İzzettin Bey’in büyük destekleriyle atıldığını anımsattı. Eğitim serüvenine 1923-1924 eğitim öğretim yılında “Cumhuriyet İlk Mektebi” ismiyle adım atan bu köklü yuva, ilk mezunlarını ise 1928 yılında uğurladı.
Zaman içerisinde kentin büyümesi ve artan öğrenci talebini karşılamak adına derslik sayıları artırılan okulda, tarihler 1973 yılını gösterdiğinde çok anlamlı bir dönüm noktası yaşandı. Konya’nın tanınan hayırsever iş insanlarından Nazım Karpuzcu, geçirdikleri feci trafik kazalarında yaşamını yitiren evlatları Nesrin ve Ayşegül’ün isimlerini ölümsüzleştirmek amacıyla eski binayı tamamen yeniledi. Çok amaçlı salonu, laboratuvarı, işliği, çocuk kitaplığı ve toplamda 14 dersliği bünyesinde barındıran bu modern yapı, 29 Ekim 1974 tarihinde Millî Eğitime teslim edilerek “Nesrin ve Ayşegül Kardeşler İlkokulu” adıyla kapılarını açtı.
Cumhuriyetin ilk yıllarından bu yana sönmeyen bir eğitim meşalesi olan okulun, 2025-2026 eğitim öğretim yılını başarıyla tamamlayarak 99. mezunlarını verdiğini belirten Halil Yavuz Ezginci, kurumun misyonunun dün olduğu gibi bugün de milli ve manevi değerlere bağlı, donanımlı ve vizyoner bireyler yetiştirmek olduğunu vurgulayarak öğrencilere yeni yaşamlarında muvaffakiyetler diledi.
VELİ DEMİR: FİKRİ HÜR VİCDANI HÜR BİRER MEŞALEYE DÖNÜŞTÜNÜZ
Törenin en duygusal anlarından biri de Önceki Dönem Eğitim-İş Genel Başkanı ve 4/A Sınıf Öğretmeni Veli Demir’in öğrencilerine hitap ettiği sırada yaşandı. Öğrencilerini uğurlarken gurur ve hüznü bir arada yaşayan Demir, çocukların okula ilk başladıkları anı dün gibi hatırladığını ifade etti. Sınıf kapısından minik elleri ve devasa çantalarıyla giren o çocukların bugün karşılarında gözleri çakmak çakmak parlayan kararlı birer cumhuriyet genci olarak durduğunu söyleyen deneyimli eğitimci, tüm öğrencileriyle iftihar ettiğini belirtti.
Dört senelik eğitim yolculuğunda sadece müfredatı işlemediklerini, aynı zamanda birliği, kadim dostlukları ve bu toprakların değerlerine sahip çıkmayı öğrendiklerini dile getiren Veli Demir, en büyük hedefinin gençlerin kalbine Mustafa Kemal Atatürk’ün izinde yürüyen, aydınlık fikirli meşaleler bırakmak olduğunu aktardı.
Öğrencilerinin artık ortaokul sıralarına doğru büyük bir gururla adım attığını hatırlatan Veli Demir, göğüslerindeki memleket sevgisini ve damarlarındaki cumhuriyet ruhunu hayat boyu taşımalarını istedi. Her zaman başı dik yürümelerini öğütleyen tecrübeli öğretmen, adaletin ve sevginin rehberliğinde çok çalışmaları durumunda cumhuriyetin sarsılmaz ışığının yollarını her daim aydınlatacağını sözlerine ekledi.
Törenin resmi konuşma bölümlerinin tamamlanmasıyla birlikte coşku zirveye ulaştı. Sahneye getirilen büyük mezuniyet pastasını hep birlikte neşeyle kesen öğrenciler, geri sayımın ardından keplerini büyük bir coşkuyla gökyüzüne fırlatarak ilkokul hayatlarına unutulmaz bir noktayla veda ettiler.






