KONYA HABER

Konya’da büyük heyecan: Ödüllü yarışmada kazanan öğrenciler belli oldu

Pedal dostu kimliğiyle tanınan ve bu alanda dünya standartlarında bir vizyon ortaya koyan İç Anadolu'nun kalbi Konya, sanat ve sporun estetik buluşmasına şahitlik etti. Kentin uluslararası arenada kazandığı büyük unvanı taçlandırmak ve genç nesillerde çevre dostu ulaşım bilincini pekiştirmek amacıyla düzenlenen anlamlı etkinlik nihayete erdi.

Abone Ol

Geleceğin teminatı olan çocukların hayal güçlerini tuvallere yansıttığı organizasyon, şehrin dört bir yanından yoğun katılım görerek büyük bir sanatsal şölene dönüştü. Çocukların gözünden bisiklet kültürünü anlamaya olanak tanıyan bu özel projede, jürinin titiz değerlendirmelerinin ardından ödüller sahiplerini buldu.

Avrupa Başkentleri ve Şehirleri Federasyonu (ACES) tarafından resmi olarak 2026 yılı Avrupa Bisiklet Başkenti ilan edilen Konya, bu prestijli unvanın hakkını vermek adına farkındalık projelerine hız kesmeden devam ediyor. Konya Büyükşehir Belediyesi, bu küresel başarıyı tabana yaymak ve özellikle okul çağındaki çocuklarda bisiklet kullanımını teşvik etmek amacıyla kolları sıvadı. İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile imzalanan güçlü iş birliği protokolü çerçevesinde, kentin 31 ilçesinde eş zamanlı olarak yürütülen "Avrupa Bisiklet Başkenti Konya" ana temalı resim yarışmasının resmi sonuçları kamuoyuna duyuruldu.

GELECEĞİN RESSAMLARI PEDAL AŞKINI TUVALLERE İŞLEDİ

Ortaokul kademesinde eğitimlerini sürdüren 6. ve 7. sınıf öğrencilerinin katılımına açık olarak gerçekleştirilen yarışma, gençlerin kentin bisiklet kimliğine ne kadar değer verdiğini gözler önüne serdi. İlçelerden gelen yüzlerce yaratıcı eser, uzman eğitimciler ve ressamlardan oluşan seçici kurul tarafından estetik, kompozisyon ve temaya uygunluk kriterleri doğrultusunda elendi. Değerlendirmelerin neticesinde en yüksek puanı toplamayı başaran 5 yetenekli öğrenci, hayallerini süsleyen bisiklet ve profesyonel bisiklet ekipmanları ödüllerinin sahibi olmaya hak kazandı. Ayrıca sergilenmeye değer bulunan 25 eser de özel bir ödülle ödüllendirildi.

Yarışma jürisinin oylamaları sonucunda birincilik kürsüsüne Seydişehir İhsan Tekin Ortaokulu’ndan katılan Ünzile Firdevs oturarak en büyük ödülün sahibi oldu. Sanat kalitesi yüksek eseriyle göz dolduran Seydişehir Mahmut Esat Ortaokulu öğrencisi Rahime Öykü Erman ikincilik derecesini elde ederken, Selçuklu PEMA Koleji bünyesinde eğitim gören Zeynep Aylin Balçık ise üçüncülük ödülünü almaya hak kazandı. Sıralamanın devamında Beyşehir H. M. Süheyla Doğu Ortaokulu’ndan Nazlı Ayşe Çetin dördüncü, Ahırlı Şehit Samet Bütün Ortaokulu’ndan yarışmaya dahil olan Arda Yıldırım ise beşinci olarak ödül listesindeki yerini aldı.

BİSİKLET KÜLTÜRÜ SANATLA GELECEK NESİLLERE AKTARILIYOR

Yarışmanın tamamlanmasıyla birlikte Konya Büyükşehir Belediyesi, şehre kazandırılan 2026 yılı Avrupa Bisiklet Başkenti unvanının sadece altyapı çalışmalarından ibaret olmadığını, kültürel ve sanatsal faaliyetlerle de desteklendiğini bir kez daha kanıtladı. İlçe genelinde öğrencilerin çevreye duyarlı ulaşım araçlarına yönelik geliştirdiği bu pozitif algı, gelecekte çok daha temiz ve sürdürülebilir bir Konya'nın kurulacağının sinyallerini veriyor. Dereceye giren öğrencilerin ödüllerine kavuşmasının ardından, mansiyon ve sergileme hakkı kazanan eserlerin de şehirdeki önemli kültür merkezlerinde vatandaşların beğenisine sunulacağı öğrenildi. Sanatın birleştirici gücüyle bisiklet kullanımını özendiren bu organizasyon, hem eğitim camiasından hem de velilerden tam not almayı başardı.