Basın adına güzel bir gündü

Abone Ol
Yeni haftaya Konya basınında yaşanan güzel gelişmelerle başladık. Sayın Orman ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu ve Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu'nun katılımıyla Konya'yı yakından ilgilendiren Afşar Barajı ve Afşar-Bağbaşı Derivasyon Kanalı ve Kelebekler Vadisi gibi temel atma törenleri yaşandı. Ancak  bu yazımda bu konulardan ziyade mesleğimle ilgili gelişmelere yer vermek istedim.
Basın alanında en güzel gelişmelerden biri Bakan Davutoğlu'nun Konya Gazeteciler Cemiyeti (KGC)'yi ziyaretiyle yaşandı. KGC seçimlerinden sonra birlik ve beraberlik anlamında zor günler geçiren Konya basını Bakan Davutoğlu'nun KGC'yi ziyaret etmesiyle rahat bir nefes aldı. Bakanla birlikte Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek'in cemiyeti ziyaret etmesiyle Konya bürokrasisinin tamamı cemiyeti ziyaret etmiş oldu. Böylece basın çalışanlarına 'hükümet olarak cemiyetten başka bir kurumu tanımayız' gibi önemli bir mesaj verilmiş oldu. Gazetecilere “ayrılığı bırakın cemiyette örgütlenerek, güçlenin” denildi. Bu hakikaten önemli bir gelişmeydi. 1950 yılından itibaren belli dönemlerde ayrılığa düşen gazetecilere ilk defa böyle bir mesajın verilmesi meslek adına bir fırsattır ve bu fırsatı her meslektaşım düşmanlıklarını, kinlerini ve gönül kırgınlıklarını bir kenara bırakarak değerlendirmelidir. Aksi takdirde 62 yıldır güçlü bir birliktelik kuramadığımız gibi bundan sonra da kuramayız. Nasılki basın mensupları görüş ayrılıklarını bırakarak 1946 yılında dönemin tek parti iktidarına karşı Gazeteciler Cemiyeti'ni kurdu biz de  farklılıkları bir kenara atarak güçlü bir şekilde varlığımızı gösterek, hükümetten alamadığımız basın haklarımızı tekrar alabiliriz. Ancak bir birimizi yediğimiz sürece parçalanmış sendikaların yaptığı gibi sadece bağırmaktan başka elimizden bir şey gelmez...   
***
Diğer yandan Bakan önemli bir noktaya daha temas etti. KGC Başkanı Adem Alemdar'ın yeni bina talebine sıcak yaklaştı. Vali Aydın Nezih Doğan ve Konya Büyükşehir Belediyesi Başkanı Tahir Akyürek'e “bina işini çözelim” açıklamasında bulundu. Özellikle Sayın Bakan'ın, Başkan Alemdar'ın  Anadolu Ajansı, Basın İlan Kurumu, TRT, Basın Yayın Enformasyon İl Müdürlüğü ve Konya Gazeteciler Cemiyeti'ni tek bir binada toplayalım önerisine, “Tüm basın kuruluşları tek bir binada birleşirse iyi olur. Bunun olabileceğine bakalım” açıklaması önemlidir. Diğer yandan Böyle bir binanın kurulması da Türkiye'ye örnek olacaktır. Bu anlamda ümit ediyorum ki bu çalışma gerçekleşir.
***
Konya basın çalışanları da güzel bir etkinliğe imza attı. Ali Sait Öge, Tahir Bozkır, Yıldız Durak, Ramazan Sorgun, M.Hadiye Gürüler Ateş, Yadigar Güneş ve Zeliha Bozdemir'in düzenlediği 'Eski Dostlar Buluşması'nın ikincisi biz yeni gazeteciler ile usta gazetecileri bir araya getirdi. Ticaret Odası Konferans Salonun'da düzenlenen etkinlikte gazeteciler olarak hem duygulandık hem de birlikte olmanın mutluluğunu yaşadık. Ali Sait abinin hazırladığı “Dünden Bugüne Konya Basını” belgeseli genç kuşaklara geçmişte yaşanan zorlukları gösterdi, kaybettiğimiz abilerimizi hatırlayınca yüreğimiz burkuldu. Şimdi onlar ebediyette ama hatıraları Konya basınında yaşamaya devam ediyor. Kerem İşkan abimizin etkinliği sunumuyla, Tahir Bozkır abinin basında yaşadıklarını skeç olarak anlatımıyla neşelendik. Mesleğin stresinden kısa süreli de olsa uzaklaştık. Allah bu etkinliği hazırlayanlardan razı olsun. Siz bu etkinliği yaparken aslında biz yeni gazetecilere birlik ve beraberlik dersi verdiniz. Varolun abilerim, ablalarım Allah yolunuzu açık etsin.