Konya Ovası Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı tarafından desteklenen proje ile ülkemizin uzay ve astronomi programındaki hedefleri doğrultusunda çocuklarımıza, gençlerimize astronomi eğitimleri verilmesi amaçlanıyor. Programda konuşan Aksaray İl Milli Eğitim Müdürü Hacı Ömer Kartal, gençlere astronomi alanında önemli bilgiler vermeyi amaçladıklarını bildirdi. Kartal sözlerini şöyle sürdürdü, “Aksaray KOP Astronomi Kütüphanesi Projesi ile Aksaray Bilim ve Sanat Merkezi bünyesinde bulunan Gözlemevi, Astronomi kütüphanesi ile birleştirilerek ülkemizdeki ilk ve tek geniş kapsamlı astronomi laboratuvarı haline dönüştürülmüştür. Aksaray KOP Astronomi Kütüphanesi Projesi ile öğrenciler Güneş, Ay, Yıldızlar, Gezegenler, Kuyrukluyıldızlar, Galaksiler, Takım Yıldızları, Bulutsular, Karadelikler ve birçok alanı içerisinde barındıran geniş kapsamlı bir eğitim deneyimi yaşayacaklardır. Ayrıca Aksaray KOP Astronomi Kütüphanesi ile öğrencilerimize farklı türde kitaplardan yararlanma, uzay gözlemleri yapmaları, yapılan gözlemlerin kamera kayıtları üzerinde bilimsel çalışmalar oluşturmaları, dene-yap atölyeleri ile astronomi ve uzay çalışmaları oluşturmaları, sanal gerçeklik platformlarında canlı ve gerçekçi uygulamalarla ile uzay ve evreni tanıma fırsatı sunulmaktadır” dedi.

‘ÖĞRENCİLER İÇİN KAPSAMLI BİR ALAN OLUŞTURULDU’

Aksaray KOP Astronomi Kütüphanesi’nde öğrenme ortamı olduğunu beyan eden Kartal, “Tekil bir tematik kütüphaneden öte uzay ve astronomi alanlarının her yönden, her yaş kesimine uygun bir öğrenme ortamı haline getirilmiştir. Bu kapsamda “Portatif Çadır Gözlem Planetaryum Merkezi”, “Sanal Gerçeklik Gözlem Atölyesi”, “Gözlem Atölyesi”, “Dijital Uzay Uygulama Atölyesi, “Ay Yüzeyi Atölyesi” ve “Gezegenleri Keşfediyorum Atölyesi” alanlarından oluşmaktadır. Belirlenen atölyeler kapsamında kütüphanede süreli ve bilimsel yayınlarının da yer aldığı 2000 kitap bulunmaktadır. Ayrıca dezavantajlı bölgelerimizde kullanılmak üzere taşınabilir uygulamalı planetaryum gezegenevi ile il genelinde birçok öğrenciye erişim sağlanacaktır. 360 VR Simülatörü ile sanal gerçeklik istasyonunda uygulamalı STEAM aktiviteleri, eğlenceli bilimsel deneyler ve simülatör gösterisi gibi etkinlikler de yer almaktadır. Böylelikle yenilikçi eğitim yaklaşımlarıyla sanal gerçeklik alanlarında kullanılacak yazılımların geliştirilmesi ve denenmesi amacıyla bu alanda çalışacak gençlerimize bir ortam oluşturulmuştur” diye konuştu.

HABER MERKEZİ

Editör: TE Bilişim