Konya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünce, Hz. Mevlana’nın 746. Vuslat Yıldönümü Uluslararası Şeb-i Arus Anma Töreni kapsamında Konya^’yı ziyaret eden turistlere büyük kolaylık sağlıyor. 7-17 Aralık tarihleri arasında hizmet veren mobil turizm merkezleri turistlerin, yol, konaklama, sosyal alan, tarihi yerler, yemek, eğlence, gibi farklı ihtiyaçlarını giderebilmelerine, Konya hakkında detaylı bilgi edinmelerine yardımcı oluyorlar. Hz. Mevlâna’nın 746. Vuslat Yıldönümü Uluslararası Şeb-i Arus Anma Töreni kapsamında Konya’yı ziyaret eden yerli ve yabancı turistler, mobil danışmanlık merkezlerinde verilen hizmetlerden memnun kaldıklarını belirtiyor. Mobil Danışmanlık Merkezinde 25 tane normal, 3 tane yedek olmak üzere toplam 28 gönüllü görevli turistlere yardımcı oluyor. Mobil Danışmanlık Merkezinde görevli Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinden olan Kübra Yıldırım, “Turizm Fakültesi 1.sınıf öğrencisiyim. Bana sor uygulaması kapsamında Konya’yı ziyaret eden yerli ve yabancı turistlere yardımcı oluyoruz. Genellikle bize sorulan sorular Mevlana’ya nasıl giderim, Mevlana Meydanı ne tarafta, otogara nasıl giderim ve tramvay biletini nerden alabilirim gibi sorular oluyor. Biz sorulan sorulara karşı turistlere yardım ediyoruz” dedi.

‘SEVEREK YAPIYORUZ”

Yıldırım, “Gitmek istedikleri yere giden dolmuşları veya otobüsleri gösteriyoruz. Standımızda farklı dillerde kitapçıklarımız var. Konya’daki turistik yerler ve gezilecek yerler hakkında bilgi veren haritalarımız var onlar aracılığıyla da ihtiyaçlarını gidermeye çalışıyoruz. En çok Mevlana soruluyor. Bunun dışında Konya’nın tarihi ile ilgili, Sema programı ile ilgili ayrıntılı bilgilendirmeler yapıyoruz. Gönüllü olarak buradayım ve işimi çok severek yapıyorum. Yabancılara yardım etmek beni mutlu ediyor. Farklı noktalarda bulunan arkadaşlarımızla etkileşim halindeyiz olası bir durumda onlardan da yardım alıyoruz. Yeri geliyor biz onlara yardımcı oluyoruz. Konya’yı ziyaret eden turistler Mevlana Müzesi’nden, Şems Tebrizi Türbesi ve Alâeddin Cami’sinden etkileniyorlar” şeklinde konuştu.

‘TURİSTLERE YARDIMCI OLUYORUZ”

Gastronomi ve Mutfak Sanatları 2. Sınıf öğrencisi olan Halil İbrahim Çiftçi ’de, “Düzenlenen Hz. Mevlana 746. Vuslat Yıldönümü Uluslararası Şeb-i Arus Anma Töreni kapsamında Konya’yı ziyaret eden turistlere yardımcı oluyoruz. Geçtiğimiz yıllarda başlatılan Bana Sor uygulaması ile farklı noktalarda bulunan arkadaşlarımla beraber turistlere en iyi şekilde yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bugün 3. Günümüz. Mevlana ile Şems Tebrizi arasında önemli bir noktada duruyoruz. Gerçekten yerli ve yabancı turistler ilgi gösteriyor. Verdiğimiz hizmetten memnun ayrılıyorlar. Karşılaştığım en ilginç soru Farsça Mevlana şiirleri ile Türkçe Mevlana şiirleri arasında fark var mı oldu. Bunun dışında genel olarak ihtiyaçlarını giderebilecekleri yerleri ve gezilecek yerleri soruyorlar. Yemek olarak en çok yağ somunu ve etli ekmek tercih ediyorlar nerde yiyebiliriz en güzel neresi yapar gibi sorular alıyoruz. Biz de elimizden geldiğince yardımcı oluyoruz” diye konuştu.

‘EN ÇOK SORULAN SORU MEVLANA’

Selçuk Üniversitesi Turizm ve Rehberliği 1. Sınıf öğrencisi Emre Sadoğlu, “burada gönüllü olarak turistlere yardımcı oluyoruz. En çok sorulan soru Mevlana Türbesi nerde oluyor. Bizim tavsiyelerimiz arasında da ilk sırada Mevlana Türbesi yer alıyor. Henüz rehber aday adayı iken burada görev yaparak gelen turistlere yardımcı olmak mutluluk veriyor. Bizde ziyaretçilere elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyoruz” dedi.

‘DENEYİM KAZANIYORUZ’

Selçuk Üniversitesi Turizm ve Rehberliği 1. Sınıf öğrencisi Buse Dokuzlar’da, “Genel olarak ziyaret eden turistler Mevlana Türbesi başta olarak yakın çevredeki turistik mekanları soruyorlar. Onun dışında bilgilendirme amaçlı farklı dillerde yazılmış kitapçıklarımız var onları dağıtıyoruz. Sadece turistik mekanları değil sosyal ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri yerleri de soruyorlar. Bende burada güzel bir deneyim kazanmış oluyorum” diye konuştu.

‘İRANLI’LAR ÇOK GELİYOR’

Daha önceden Farsça bilen görevlilerin olmadığını dile getiren Fars dili ve edebiyatı 4. Sınıf öğrencisi Zeliha Betülcan Hisar sözlerine, “İran’dan gelen turistlerin çok olmasından dolayı Farsça bilen öğrenciler de görev almaya başladı. Mevlana çevresinde olan turistler ziyaret ederek bilgi alıyorlar. Bizimde kendimizi geliştirmemiz için güzel bir organizasyon” şeklinde devam etti.