Selçuklu Belediyesi tarafından yürütülen ve Konya’daki en büyük kültür organizasyonları arasında yer alan Selçuklu Torunları Osmanlı’nın İzinde Projesi’ne katılan vatandaşların görüşlerine yer vermeye devam ediyoruz. Tura katılan Şaban Güneş, Bilecik-Söğüt bölgesine daha önce gitmediğini, bu organizasyon sayesinde bölgeye gitme fırsatı bulduğunu söyledi. Gezinin kendisini memnun ettiğini belirten Güneş, gezinin tarihi bilinç kazandırdığını kaydetti.

OLDUKÇA GÜZEL VE ETKİLEYİCİ

Selçuklu Torunları Osmanlı’nın İzinde Projesi kapsamında Bilecik-Söğüt bölgesine giden Şaban Güneş, organizasyonla ilgili değerlendirmelerde bulundu. “Tura katılmak için başvuruda bulundum. Neticelendi ve buradayım. Hac çıkmış gibi sevindim” diyen Güneş, Bilecik-Söğüt hakkında gitmeden biraz bilgi edindiğini söyledi. Bölgeye haritada baktığının bilgisini veren Güneş, sözlerine şöyle devam etti, “Yemyeşil çok güzel yer demiştim. Hatta ecdad güzel yer seçmiş diyordum. Gelince gördüm ki, yemyeşil güzel fakat dağlık bir alan. Bir de şimdi böyleyse Osmanlı’nın kurulduğu o dönemlerde nasıldı Allah bilir. Ecdadın kurduğu buradaki külliyeler filan oldukça güzel ve etkileyici. Oldukça bakımlı. Hoşuma gitti kısaca. Buradaki ziyaretlerimiz oldukça etkileyiciydi. Tur rehberimiz anlattıkça biz o dönemlere gittik. Ben şunu düşündüm buradaki anlatılanlardan ve gördüklerimden sonra; ecdadın o dönem yaptıklarını biz şimdi olsa yapabilir miydik? Helal olsun onları doğuran anaya babaya. Bizlere bu güzel vatanı bırakmışlar. Onlara dua ettik, teşekkür ettik.”

DENİZ TATİLİ YERİNE BURAYA GELSİNLER

Selçuklu Belediyesi’nin önemli bir projeye imza attığının altını çizen Güneş, “Ben zaten buraya gelmek istiyordum, içimden geçiyordu buraya gelmek. Selçuklu Belediyesi de böyle bir organizasyon yapınca başvurduk geldik. Bu turlar çok güzel. Selçuklu Belediyesi Çanakkale’ye de götürüyordu. Bu Söğüt-Bilecik turları da önceden başlamıştı. Giden arkadaşlarımız oluyordu, bizlere anlatıyorlardı ve ağzımız açık dinliyorduk anlatılanları. Ben elbette buraya gelmeyi istiyordum ama kendi imkanlarımla gelebilir miydim bilmiyorum. Selçuklu Belediyesi böyle bir imkan sağladı ve buraya geldik. Burada gördüklerimizi torunlara, çocuklara da anlatacağız. Anlatalım ki deniz tatili yapacaklarına buralara gelsinler. Burada 1 hafta 15 gün kalsınlar buradaki tarihi, kültürü görsünler” ifadelerini kullandı.

GÜZEL BİR ORGANİZASYON OLDU

Selçuklu Belediyesi’nin organizasyonunun oldukça güzel olduğuna değinen Güneş, şu değerlendirmelerde bulundu, “Organizasyon konusunda diyecek hiçbir şey yok. Oldukça güzel bir organizasyon oldu. Hiçbir sorun yaşamadık tur boyunca. Sabah saatlerinde bindik trene buraya geldik burada da otobüslerle gideceğimiz yerlere kadar götürdüler. Yedirdiler, içirdiler tüm ihtiyaçlarımızı güzel bir şekilde karşıladılar. Tur rehberimiz de oldukça iyiydi. Gittiğimiz yerleri güzel bir şekilde anlattı. O kadar güzel anlattı ki biz sanki o günleri yaşıyoruz gibi oldu. O yüzden oldukça güzel bir organizasyon oldu.”

TARİHİ BİLİNÇ AÇISINDAN ÖNEMLİ

Turların tarihi bilinç açısından güzel bir kazanç olduğuna dikkat çeken Güneş, turların devam etmesi gerektiğini belirterek şunları söyledi, “Bu turların devam etmesini elbette isteriz. Tarihimizi öğrenmemiz için yaşamamız için bu tür organizasyonlar önemli. Bu ülke nasıl alınmış, bugünlere nasıl gelinmiş bilmek gerekiyor. Koskoca Osmanlı İmparatorluğu’ndan bugün bize nereler kaldı öğrenmek lazım. Cebelitarık Boğazı’ndan Yemen’e kadar koskoca bir imparatorluğa sahipken bugün elimizde şuan ki vatan toprakları kaldı. Bu zorlu mücadeleyi bilmek, öğrenmek o gün yaşananları bilmek gerekiyor. O açıdan bu tür turların önemli olduğunu düşünüyorum.”

BÜYÜK BİR FIRSAT

“Selçuklu Belediyesi kültür organizasyonları açısından önemli bir iş yapıyor” diyen Güneş, sözlerine şöyle devam etti, “Bu anlamda Selçuklu Belediye Başkanı Ahmet Pekyatırmacı’nın şahsına ve ekibine çok teşekkür ediyoruz. Bu tür organizasyonların devam etmesini istiyoruz. Gidemeyen vatandaşlarımız da gitsinler oraları görsünler. Konya’dan hiç çıkmayan, hiç farklı şehir görmeyen insanlar var. Bu tür organizasyonlar o insanlar için de büyük bir fırsat oluyor. Çünkü herkesin imkanı olmayabiliyor. Bu nedenle bu organizasyonun gelecek yıllarda da devam etmesini temenni ediyoruz.”