Geçtiğimiz günlerde yayımlanan genelgeyle şehirlerarası ulaşımlara kısıtlama getirilmişti. Buna göre, Hızlı Tren seferleri durduruldu, havayolu ve karayolu ulaşımları ise Valilik iznine bağlanarak, taleplere göre kontrollü şekilde yapılmaya başlandı. Özel araçlarıyla şehirlerarası yolculuk yapan vatandaşlar ise şehir giriş ve çıkışlarında emniyet birimlerince kontrolden geçirilerek, vatandaşların hangi ile gittiğine dair bilgi topluyorlar. Şehirlerarası yolculuk için Otobüsü kullanacak vatandaşlar için kararı Konya Otogar’da oluşturulan komisyon veriyor. Komisyon Başkanlığı görevini Valilik Hukuk İşleri Müdürü Rıdvan Çağlayan yürütürken, Komisyon Belediye Temsilcisi Rafet Baştürk, Komisyon Emniyet Temsilcisi Komiser Yardımcısı Abdullah Saray, Otogar Temsilcisi olarak Otogar Müdür Yardımcısı Ali Yaylacı ile Minibüsler Odası ve Taksiciler Odası Başkanvekilleri de komisyon üyesi olarak yer alıyor. Yapılan başvurularda genelgeye uyan sebepler yer alırsa, vatandaşlara izin belgesi oluşturularak, düzenlenen seferle yolcular gideceği yere gönderiliyor.

ÖZEL ARAÇLAR İÇİN İZNE GEREK YOK
Konuyla ilgili Otogar Müdürü Rafet Baştürk Yenigün’e açıklamalarda bulundu. Yayımlanan genelgenin özel araçları kapsamadığını belirten Baştürk, “Özel araçlar için izin istemeye gerek yok. Genelge özel araçları kapsamıyor. Bizim çalışma kapsamımız şehirlerarası otobüsler. Onun dışında, vatandaşlar özel araçlarıyla izin gerekmeksizin gidebilirler. Sadece şehir çıkışında veya şehir girişinde sağlık muayenesine veya vatandaşların nereye gittiğinin takibini yapmak amacıyla isimlerinin alınmasına tabi tutulabilirler. Bir de Emniyet birimlerimiz olabildiğince seyahatlere çıkmayın uyarısında bulunuyorlar” dedi.

GEREKLİ YOLCU SAĞLANINCA OTOBÜS GÖNDERİLİYOR
Şehirlerarası otobüs seyahatleri için yaptıkları işlem hakkında bilgi veren Baştürk, Bakanlık genelgesi kapsamında Valilik Kararıyla çalıştıklarını hatırlattı. Genelgede yer alan geçerli sebebi olan vatandaşların otogara gelerek izin belgesi için başvuruda bulunduklarını dile getiren Baştürk, şunları kaydetti, “Komisyon bu başvuruları değerlendiriyor. Biz bu başvuruları değerlendirirken şunlara dikkat ediyoruz;  birinci derecede yakını vefat etmiş olan ve ağır hastalığı bulunan, son 15 gün içinde Konya’ya gelmiş ama şehirde kalacağı yer bulunmayan, doktordan sevki olan yolcuların seyahatine müsaade ediyoruz. Bunun dışında geçerli sebepleri de olanlar olabiliyor. Onları da değerlendirerek, genelge kapsamındaki maddelere uyum sağlıyorsa biz Seyahat İzin Kurulu olarak Seyahat İzin belgesi düzenliyoruz. Otobüsler Derneği’nden araç istiyoruz, onlar bize sırayla araç tahsis ediyor bizde yolcularımızı gönderiyoruz. İstanbul’a, Ankara’ya bu kapsamda araç kaldırdık. Vatandaşlarımıza mümkün mertebe yardımcı olmaya çalışıyoruz. Bunu yaparken İl Sağlık müdürlüğü mobilize ekibi geliyor, yolcularımızın sağlık kontrolünü yapıyorlar. Ve biz bu isimleri gittikleri illerin valiliğine fakslıyoruz, bu yolcular ilinize geldi diye bilgi veriyoruz. Tüm bu bilgiler elimizde raporlar şeklinde mevcut. Mümkün mertebe riske almıyoruz. Bir yolcumuzda mesela ateş biraz yüksek çıktı ve sağlık ekipleri hemen yolcumuzu hastaneye götürdüler. Dikkatli davranıyoruz.”
KONYA HIZLI DAVRANDI
“Yolcularımızdan biraz sabır istiyoruz. Farklı bir durum söz konusu” diyen Baştürk, şuanda normal seferlerin olmadığını söyledi. Vatandaşlardan hassasiyet beklediklerini dile getiren Baştürk,  “Şuanda normal sefer yok. Biz talep topluyoruz, talebe göre güzergah oluşturup sefer düzenliyoruz. Vatandaşlarımızdan da hassasiyet ve anlayış bekliyoruz. Zor bir süreçteyiz, normal bir süreçte değiliz. Kendi sağlıkları açısından bu kadar titiz davranıyoruz. Karar çıktıktan sonra Valilik’te yapılan toplantının ardından komisyon hızlıca teşekkül etti, Otogarda toplantısını yaptı ve çalışmaya başladı. Önlemlerimizi hızlı aldık. Konya olarak bu konuda diğer illerden hızlı davrandığımızı söyleyebilirim” dedi.
YAKLAŞIK 140 KİŞİ GÖNDERİLDİ
Uygulamanın başlamasının ardından talepleri aldıklarını ve komisyonda değerlendirdiklerinin altını çizen Baştürk, “İlk gün 95 yolcumuza seyahat belgesi düzenledik. Pazar günü 108 talep aldık. Talepler alınmaya devam ediliyor. Gerekli değerlendirmeler yapıldıktan sonra seferlere devam edilecek. Yaklaşık 140 kişiyi izin vererek gönderdik. Ama bazı vatandaşlarımızdan şöyle talepler geliyor; Salı günü gideceğim, Çarşamba günü gideceğim diye. Bu tür talepleri yerine getiremiyoruz çünkü bir güzergah için otobüsün dolması gerekiyor. 2-3 kişiyi bir otobüsle gönderemiyoruz. Bu konuda da vatandaşlarımızın anlayışını bekliyor ve planlarını bu şekilde yapmalarını rica ediyoruz” diye konuştu.