Son dönem modern ve farklı mimariye sahip camilerden biri de BÜSAN Sanayi Sitesi içerisinde bulunan Süleymaniye Camii. İsmi gibi anlamlı ve güzel olan camii, oldukça sade bir şekilde tasarlanmış durumda. Caminin içerisinde beyaz rengin ağırlıkta kullanılması, caminin daha ferah olmasını sağlamış durumda. Caminin beyaz ve 2 kademeli, oldukça sade bir mihrabı var. Caminin en dikkat çekici bölümü ise mihrabın olduğu duvar. Mihrabın çevresini ören kabartmalar, caminin içerisinde oldukça estetik durmuş. Bu kabartmaların içerisinde Allah'ın 99 ismi yazıyor. Bu da camiye güzel bir hava katmış ve caminin manevi atmosferini artırmış durumda. Caminin kubbesi ise hat sanatıyla güzel bir şekilde bezenmiş. 

2 MİNARELİ 

2 Minareli olan caminin tek kubbesi bulunuyor. Caminin dış yüzeyi camlarla bezenmiş durumda. Ayrıca camide tek şerefeli 2 minare bulunuyor. Caminin dış yüzeyinde de yine beyaz renk ağırlıkta. Camii son dönem camileri arasında özellikleriyle dikkat çeken bir mimari yapıya sahip. Öyle ki; Prof. Dr. Dicle Aydın ve Yrd. Doç. Dr. Süheyla Büyükşahin Sıramkaya tarafından kaleme alınan aşağıdaki çalışma 18-20 Kasım 2016 tarihlerinde Giresun Üniversitesi tarafından düzenlenen Cami Mimarisinde Yeni Arayışlar Uluslararası Sempozyumunda, “Cami Mimarisinde Yeni Arayışlar, Son Dönem Konya Camilerinin Analizi” başlığıyla sunulan bir makalede cami analiz edilmiş durumda. Makalede camiyle ilgili şu bilgilere yer veriliyor: "2013 yılında projelendirilen ve biçimsel olarak kare plan şemasına sahip olan cami mihraba dik yönde simetrik bir plana sahiptir. Giriş holünde yer alan dairesel merdiven ile hanımlar mahfiline erişim sağlanmaktadır. Ana ibadet mekânından cam bir yüzey ile ayrılan son cemaat mahallinin doğu ve batı yönünde tek şerefeli ince iki minare yer almaktadır. Şadırvan caminin batı yönünde konumlandırılmıştır. Projede sekizgen bir üst örtü ve net geometri ile tasarlanan şadırvan, uygulamada caminin sahip olduğu net biçimsel çizgiye aykırı bir geometri sergileyecek şekilde biçimlendirilmiştir. Ana mekânın bir kubbe ile örtüldüğü, mihrap bölümünün giriş aksında kıble yönünde dairesel bir formda çıkma şeklinde biçimlendiği ve yönelmeyi bu şekilde desteklediği görülmektedir. Plan şemasındaki net geometrik yaklaşım cephe düzenlemesine de yansımış, pencere açıklıklarında dikdörtgen biçimlenme ön plana çıkarılmıştır. Modern bir çizgiye sahip olan camide benimsenen üslubun izlerini iç mekânda da görmek mümkündür. Ahşap ve cam malzemenin çağdaş bir yorumla kullanıldığı iç mekânda, geniş cam yüzeyler ile doğal ışıktan faydalanılarak ferah ve mütevazı bir üslup sergilenmiştir." 

HARUN YILMAZ