Konya Büyükşehir Belediyesi Genç KOMEK Yaz Okulları gezi faaliyetlerine devam ediyor. 3 yılda yaklaşık olarak 67 bin öğrencinin eğitim aldığı Genç KOMEK, öğrencileri hem eğitiyor ve hem eğlendiriyor.Genç KOMEK Yaz Okulu şehir merkezi ve ilçelerde bulunan 8-16 yaş arasında ki öğrencilerin yaz tatilindeki boş vakitlerini eğitimler ve sosyal aktiviteler ile değerlendiriyor. Bu kapsamda Beyşehir ilçesine de ziyaretler devam ediyor. Genç KOMEK Basın mensupları ve öğrenciler ile birlikte Beyşehir gezisi düzenledi. Bizlerde öğrencilerin heyecanlı ve mutlu anlarına şahit olduk. KOMEK Kurs Yöneticisi Fatma Demir, Genç KOMEK’TE bulunan bütün öğrencileri Beyşehir’e götüreceklerini söyleyerek, “Miryokefalon Zaferinin kazanıldığı Bağırsak Boğazı denilen bölgeden başlanarak, Eşrefoğlu Camii, tekne turu ve eflatun pınarı şeklinde geziler gün boyunca devam ediyor.. İlçelerdeki öğrencilerimiz ise Konya merkeze geliyorlar. Konya merkezde ise Sille, Kelebekler Vadisi, Bilim Merkezi ve Mevlana gibi yerleri ziyaret edip geziyorlar. Onlar da bu şekilde Konya’yı tanımış oluyorlar. Öğrencilerimiz ise gezilerden çok mutlu” dedi.

‘GENÇ KOMEK’E TEŞEKKÜR EDİYORUZ’

Beyşehir gezisinde öğrenciler ilk olarak Miryokefalon Zaferi'nin kazanıldığı bölge olan Bağırsak Boğazını ziyaret ederek bilgi edindi. Miryokefalon Savaşı’nın Bizans için bir hezimet, Selçuklular için ise Anadolu’nun hâkimiyetini kesinleştirdiği mühim bir başarı olduğunu ve Miryokefalon Savaşı ile Selçuklular, Anadolu üzerindeki hâkimiyetlerini kesinleştirdiğini, Bizans’ın ise bu tarihten sonra Anadolu üzerindeki emellerinden vazgeçmek zorunda kaldığını öğrenciler rehberlerden öğrendiler. Bağırsak Boğazının ardından her bir köşesi buram buram tarih kokan Eşrefoğlu Camii’ne gidildi. Burada öğrenciler incelemeler de bulunarak yapılan eserleri inceledi. Cuma namazını da Eşrefoğlu Camii’nde kılan öğrenciler ardından dua etti. Namazın ardından ise tekne gezisi yapıldı. Mutlulukları gözlerinden okunan miniklerin bir kısmı bu heyecanı ilk defa yaşadı.

GENÇ KOMEK HEM EĞLENDİRİYOR HEM ÖĞRETİYOR

KOMEK Kurs Yöneticisi Fatma Demir düzenlemiş oldukları Beyşehir Gezisi hakkında bilgiler vererek çocukların bu tür gezilerle hem tarihi öğrendiklerini hem de çok eğlendiklerini ifade etti. İlçelerden de Konya merkeze öğrencileri getirdiklerini söyleyen Demir sözlerine ise şu şekilde devam etti: “Tüm merkezdeki öğrencilerimizi Beyşehir’e geziye getiriyoruz. Miryokefalon Zaferinin kazanıldığı Bağırsak Boğazı denilen bölgeden başlanarak, Eşrefoğlu Camii, tekne turu ve eflatun pınarı şeklinde geziler gün boyunca devam ediyor. Çocuklarımız bu şekilde hem eğlenip hem de tarihi bölgeleri görmüş oluyorlar. Rehberler eşliğinde tarihi yerlerimiz çocuklara anlatılıyor. Boş bir gezi değil de dolu bir gezi düzenliyoruz. Tekne turu ile de hem eğlenip hem de yemeklerini yemiş oluyorlar. Çocuklarımızın güvenliğin de ön planda tutuyoruz. Öğretmenlerimiz bu konuda çok dikkatliler. Rehber öğretmenlerimiz de çocuklara açıklamalarda bulunuyorlar. Ayrıca tüm çocuklarımızın ferdi kaza sigortası var. Yani çocuklar kurslarımıza gelirken Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından kaza sigortaları yapılıyor. Şu ana kadar şükürler olsun herhangi bir kazamız olmadı. Bugün 120 öğrenciyi Beyşehir ile buluşturduk. İlçelerdeki öğrencilerimiz ise Konya merkeze geliyorlar. Konya merkezde ise Sille, Kelebekler Vadisi, Bilim Merkezi ve Mevlana gibi yerleri ziyaret edip geziyorlar. Onlar da bu şekilde Konya’yı tanımış oluyorlar. Öğrencilerimiz ise gezilerden çok mutlu. İlçelerden gelen öğrencilerimizin bazıları Konya’yı hiç görmediğini söylüyor. Tatillerinde güzel anılar bırakarak kurslarını tamamlıyorlar. Genç KOMEK kurslarımız 3 yıldır devam ediyor inşallah bundan sonraki senelerde de devam edecek.”

GENÇ KOMEK 15 VE 17 AĞUSTOS’TA FİNAL YAPACAK

8 hafta süren Genç KOMEK kursları çocuklara önemli anlamda katkı sağlıyor. KOMEK Kurs Yöneticisi Fatma Demir, Genç KOMEK’TE 17 bine yakın öğrencinin eğitim gördüğünü söyleyerek,  “Şuanda Genç KOMEK kurslarımız devam ediyor. 25 ilçede 71 farklı kurs merkezleri ile birlikte 17 bine yakın öğrencimiz eğitim görüyor. Öğrencilerimize öncelikle Kur’an-ı Kerim ve değerler eğitimi dersleri veriyoruz. Bunun yanı sırada sanat, geziler ve spor eğitimleri ile birlikte faaliyetlerimiz devam ediyor. Kurslarımız toplam da 8 hafta sürüyor. Kurslarımız başladığı gün çocuklarımıza bir çanta, siyer kitapları ve değerler eğitimi kitaplarını hediye ediyoruz. Kur’an-ı Kerime geçen çocuklarımıza da bir Kur’an hediyemiz oluyor. Turnuvalarımız ve spor müsabakalarımıza da çocuklar ilgi gösteriyor. Voleybol, masa tenisi, satranç gibi spor dallarında turnuvalarımız oldu. Dönem sonunda da bunların ödül törenleri olacak. Kur’an-ı Kerim'i güzel okuma yarışmalarımız gerçekleşti. Ayrıca çocuklarımızı siyer konusunda online sınav sistemine tabii tutuyoruz. Hem yarışma gibi hem de oyun gibi sınav sistemini de telefonlardan bu şekilde gerçekleştiriyoruz. Kurslarımız 25 Ağustos’ta sona erecek. Yani yaklaşık 2 haftamız kaldı. Ayın 15 ve 17’sinde hem ödül töreni hem de final programlarımız olacak” diye konuştu.

GENÇ KOMEK’TE ETKİNLİKLERİN BİRÇOK BOYUTU VAR

Karatay KOMEK Yöneticisi Mevlüt Keskin bazı çocukların Beyşehir gibi bir yere ilk defa geldiğinin altını çizerek çocukların çok mutlu olduğunu söyledi. Keskin ifadelerine de şu şekilde yer verdi: “3 Temmuz-25 Ağustos tarihleri arasında Genç KOMEK devam ediyor. Bizde birçok farklı alanda Konya’mızın çocuklarına Büyükşehir Belediye Başkanımız Tahir Akyürek’in önderliğinde hizmet ediyoruz. Biz Karatay Genç KOMEK olarak Beyşehir gezisinin ikincisini düzenliyoruz. Geçtiğimiz gün kız öğrencilerimiz gelmişti bugün ise erkek öğrencilerimiz geldi. Gezimiz Anadolu’nun çelikleşmesinde ki çok önemli savaşlarımızdan birinin olduğu Miryokefalon Savaşının yapıldığı alanda başlayıp devam ediyor. Rehberlerimiz çocuklarımıza bu alan ile ilgili önemli bilgiler veriyor. Eşrefoğlu Camii’nin tarihini de rehber öğretmenlerimiz çocuklarımıza anlatıyor. Birçok öğrenci bizlere ‘biz Konya’da yaşıyoruz ama buraya ilk defa geldik’ diyor. Gerçekten Genç KOMEK’te ki etkinliklerin birçok boyutu var. Turnuvalarımız oldu. Çocuklar orada coşkuyu, hüznü ve sevinci bir arada yaşadılar. Birçok öğrencimiz Kur’an-ı Kerime geçti. Yarışmalar düzenledik. Ayrıca Kur’an-ı Kerim tecvitle Kur’an-ı Kerim oldu. Resim ve Müzik gibi sanat derslerimiz ise çocuklarımızı eğlendiriyor.”

ÖĞRENCİLER; GENÇ KOMEK’İN BİTMESİNİ İSTEMİYORUZ

Beyşehir’e Genç KOMEK tarafından gezmeye getirilen Karatay Genç KOMEK öğrencileri heyecanlı konuşmalarını bizlere aktardılar. Çok sevinçli ve mutlu olduklarını ifade eden öğrenciler: Ahmet Köroğlu, “Buraya ilk defa geliyorum. Gezilerin gerçekten bize faydası oluyor. Hem eğleniyoruz hem de öğreniyoruz. İlk defa geldiğimiz için arkadaşlarımızla birlikte çok heyecanlıyız.” Hakan Yiğit Selek, “Eşrefoğlu Camii’ne geldik. Buradaki desenleri ve tarihi bölgeleri öğretmenlerimiz bize anlatıyor. Buralar çok güzel ve heyecanlıyız. Daha önceden Beyşehir’e gelmiştim. İlk önce MiryokefalonZaferinin kazanıldığı bağırsak boğazında bilgiler edindik.” Furkan Kurt, “Önce savaş alanını ziyaret ettikten sonra Eşrefoğlu Camii’ne geldik daha sonra tekne turu yaptık. Kurslarda da Kur’an-ı Kerim öğrenerek spor aktivitelerinde bulunuyoruz. Öğretmenlerimize ve hocalarımıza çok teşekkür ediyoruz. ” Hüseyin Şen ise “Buralara ilk defa geldim. Buranın nasıl güzel bir yer olduğuna şahit olduk. Tarihi eserlerimize de nasıl sahip çıkacağımızı öğreniyoruz. KOMEK’TE ki her günümüz dolu dolu geçiyor. Yüzmeyi öğrendik. Futbol takımına girdik. Bitmesini hiç istemiyoruz. Genç KOMEK gerçekten çok iyi ben seneye de geleceğimi garantiliyorum” ifadelerini kullandılar.