Eğitim, sağlık, sosyal alanda Taşkent’e büyük projeler kazandıklarına dikkat çeken başkan Arı, “Çalıştık, çabaladık ve 5 yılda Taşkent’i nakış nakış hizmetle dokuduk” dedi. Ayrıca Başkan Arı tüm vatandaşları Taşkent’i görmeye davet etti

Taşkent İlçe Belediye Başkanı Osman Arı, Konya basınını ağırladı. Belediye Başkanlığı süresince Taşkent’te gerçekleştirilen projeleri yerinde anlatan Arı, Taşkent için büyük emek harcadıklarını, bu emekler sonucunda da büyük hizmetleri Taşkent’e getirdiklerini söyledi. Taşkent’e güzel ve kalıcı eserler kazandırdıklarını dile getiren Başkan Arı, “100 yıllık projeler kazandırdık” dedi. Taşkent’te yapılan yatırımları Konya basınına anlatan Arı, önemli projelerden güneş enerjisi paneli yatırımını, Kıble Kayası’ndaki Taşkent Kamp Alanı’nı, yeni yapılan yurt ve Selçuk Üniversitesi Meslek Yüksekokul binasını, yapılan restorasyon çalışmalarını ve Taşkent Kent Meydanı projesini gezdirdi.

100 YILLIK YATIRIMLAR YAPTIK

Taşkent İlçe Belediye Başkanı Osman Arı, Taşkent’te görev süreci boyunca yapılan yatırımları Konya basınına anlattı. Belediye Başkanlığı’nda 2. dönemi olduğunu hatırlatan Başkan Arı, ilk 5 yıllık dönemin sonunda Taşkent’te rekor oy artışıyla yeniden seçildiklerini söyledi. Makamların gelip geçici olduğuna dikkat çeken Başkan Arı, şöyle devam etti, “Biz Belediye başkanı olsak da, Kaymakam olsak da, Vali olsak da bizim için önemli değil. Bizim için önemli olan iyi insan olmak, istikameti belli olmaktır, inancı sağlam olmaktır. Ben Çetmi’den buraya AK Parti Belediye Başkanı oldum. Bu kadim ilçeye büyük emekler verdik. Gece gündüz demedik, zaman meftunu gözetmedik. Biz aynı bahçenin gülleriyiz. Bugüne kadar hayatım boyunca kimseyi ötekileştirmedim, dünyalık bir şeyim de yok. Her insan bizim için çok değerlidir. Yeter ki insan olsun. Bugüne kadar da kapımıza kim gelirse açtık. Herkesin sorunlarıyla birebir ilgilendik. Taşkent’e birbirinden güzel kalıcı eserler hayata geçirdik. Bu yapmış olduğumuz yatırımların tamamına söz vermiştim. Allah’a hamd olsun bugünlere geldik. Biz geldiğimiz zaman kaloriferli binamız bile yoktu. Ciddi sıkıntılar vardı. Eğitim, sağlık alanında sorunlarımız vardı. Ancak biz altyapı ve üstyapı yatırımları anlamında, eğitim, sağlık, sosyal yatırımlar anlamında ciddi yatırımlar yaptık. 5 yılda yapmış olduğumuz yatırımlar 100 yıllık yatırımlar. Yatırımlar bir şekilde gelir, gelmeye devam eder ama bizim için önemli olan insanlar arasında sevgi bağı kurmak. Biz bunu hallettik, insanlarla bağ kurduk, dost olduk, arkadaş olduk. Bugün nereye giderseniz gidin Osman Arı ile ilgili kötü anlamda kimse bir serzenişte bulunamaz. Ben “Allah’ım biz yanlış yapacak olursak bizim bu canımızı bu bedenden ayır” diye dua etmiştim. Ölene kadar da bu böyle devam edecek. Bizim saygımız insanadır, doğayadır, bizim saygımız canlıyadır. Bu minvalde çalışmalarımızı sürdürdük.”

HAYALİM İYİ BİR ADAM OLARAK ANILMAK

Taşkent’in yatırım alması ve güzel bir ilçe görünümüne kavuşması gece gündüz çalıştıklarını dile getiren Başkan Arı, bunu yanında tüm vatandaşların gönlüne girmeye de çalıştıklarını söyledi. Bu uğurda büyük gayret sarf ettiklerinin altını çizen Arı, sözlerini şöyle sürdürdü, “Ben bu ilçede yaşayanların yüzde 100’ünü biliyorum. Burada Taşkent İmam Hatip Lisesi’nde okudum, bu memleketin suyunu içtik, ekmeğini yedik. Bizim bu memlekete borcumuz vardı ve bundan dolayı büyük emekler verdik. Biz insanlar olarak olduğumuz memlekette ne yapacağız? Çok çalışacağız ve borcumuzu bu şekilde ödeyeceğiz. Ben bu kadim beldede insanla dost olmak istiyorum, coğrafyamızla dost olmak istiyorum, bütün canlılarla dost olmak istiyorum. Çünkü bir beraber olursak o zaman iyi insan olacağız. Ben bir hemşehrimin düğününde, cenazesinde olamazsam o zaman belediye başkanlığının bir anlamı yoktur. Çünkü belediye başkanlığı şehrül-emindir, güvenli limandır. 29 Mart seçimlerinde ilçemizde burada oturmayan binlerce insan bu ilçede oy kullandı. Tek bir amaç vardı AK Parti’ni, Osman Arı’yı burada devirmek. Ancak ne yaparsanız yapın, aklı selim insanlar, feraset sahibi insanlar buna geçit vermedi. Ben şimdi yeni bir hedef koydum kendime, daha çok çalışacağım, daha çok gönüllere dokunmam gerekiyor. Çünkü biz kendimize koyduğumuz istikamet çerçevesinde devam edersek insanlar bunu görürler. Biz sebebini işledik, yola çıktık, bize zaferi nasip etti. Belediye başkanlığı zor iş, nerede düğün varsa, nerede cenaze varsa gitmek zorundasınız. Belediye işlerini yürütmek zorundasınız. Çünkü bir düğüne katılmazsak insanların bakışı değişir. O yüzden hayalim bu ilçede iyi bir adam olmak. Çok çalışmak istiyorum. Bu ilçede beraberliğimiz varsa, dostluğumuz varsa, onu ömrüm boyunca unutmayan bir insanım.”

ÖNEMLİ ESERLER KAZANDIRILDI

Yapılan yatırımlardan bahseden Başkan Arı, tüm ilçeyi doğal taşlarla kapladıklarını söyledi. Altyapı ve üstyapı yatırımlarının yanında, önemli ve değerli projeleri hayata geçirdiklerini anımsatan Başkan Arı, “Pirler Kondu Oteli’ni restore ettik. Taşkent İmam Hatip Lisesi’ni restore ettik. Kız yurdu yaptık, erkek yurdu yaptık. Sultan Pınarı Başına’da Pirlek kondu Çarşısı yaptık. Belediyenin gelirlerini artırmak için enerji panelleri yaptık. Kıble Kayası’na kamp eğitim merkezi yaptık. Hamd olsun yüzlerce eser yaptık. 15 mahallenin tamamında güzel eserler yaptık. Taşkent'in değerine değer katacak projeler üretip Taşkent'in ve Taşkentli’nin hizmetine sunmak için çalıştık. Bu hizmetlerdeki öncelikli gayemiz memleketimizin her taşında, her hanesinde, her sokağında gönüllere dokunmak, gönüller yapmak düsturudur. Çünkü bir şehrin inşası evvela gönüllerin fethi ile mümkündür bizlerde bu minvalde çalıştık, çabaladık ve 5 yılda Taşkent’i nakış nakış hizmetle dokuduk. 2014’te Taşkent Belediyesi’ni 7 milyon TL borçla aldık. Bugüne kadar 5 milyon TL borç kapattık. Biz uğraşıyoruz” diye konuştu.

BELEDİYEYE GELİR GETİRECEK YATIRIMLAR

Taşkent Belediye Başkanı Osman Arı, belediye hizmetlerinin yanında, kısır olan belediye gelirlerini artırmak için de önemli projeler ortaya koyduklarını anlattı. Bunlardan birinin güneş enerjisi panelleri projesi olduğunu belirten Başkan Arı, “Belediyeye gelir getirmek amacıyla yatırımlar yapıldı. Biri de güneş enerjisi panelleri. 240 KV’lı 960 panel var. Bu yatırım bitti ve 3. yılında. Yaklaşık 1 milyon TL’ye mal oldu. 1 milyon TL’nin tamamını proje kapsamında yaptık. Belediyeye aylık getirisi 25 bin TL. tekrar ikinci etap çalışması yapıyoruz. 500 KV daha yapacağız yan tarafa. İlçemize bir girdi sağlayacağız. Biz gitsek de burası çalışmaya ve belediyeye katkı sağlamaya devam edecek.”

TAŞKENT’E GÜZEL BİR MEYDAN KAZANDIRILDI

Taşkent’in görünümünü değiştiren, her türlü ihtiyaçların giderilmesi noktasında büyük bir açığı kapatan önemli bir yatırımın da Taşken Kent Meydanı yatırımı olduğunu dile getiren Başkan Arı, “Biz geldiğimizde ilçe merkezinde 3 bakkal vardı. Haliyle bir kısırlık vardı. Bir misafir girince ne ihtiyacı varsa karşılayabileceği bir alan olması gerekiyordu. Eski bir sanayi alanı vardı çok kötüydü. Burası bize ait değildi, burayı aldık. Özel mimarlar getirdik. Hayalimdekini anlattım onlar da projelendirdiler. Şimdi burası Taşkent’in Kent Meydanı olarak aktif hale geldi. Burada biz belediye olarak kira geliri de sağlıyoruz. Lokantalar, kafeler, ibadet alanı, marketler olarak aktif hale geldi” diye konuştu.

EĞİTİM ALNLAMINDA ÖNEMLİ KAZANIMLAR

Taşkent Belediye Başkanı Osman Arı, ilçenin eğitim alanında da gelişmesi anlamında güzel yatırımlar kazandırdıklarını söyledi. Bunlar en önemlilerinin yeni yapılan yurtlar ve üniversite binası olduğunu belirten Arı, “Selçuk Üniversitesi’ne bağlı yüksekokul tamamlandı. Kız ve erkek yurdu var. Bu yıl okul açılacak. 324 kişilik KYK yurdu var orası da yeni tamamlandı. Burası okul bölgesi değildi, yeni oldu. Bir kampüs alanı olarak planlandı” dedi. Kendileri için ayrı bir önemi olan Taşkent Anadolu İmam Hatip Lisesi binasının restorasyonunu da yaptıklarını söyleyen Başkan Arı, “Ben de bu liseden mezunum. Bu okulda binlerce öğrenci yetişti. Biz de okulumuza katkı sağlamak için restorasyonunu yaptık. Yanına bir de kız yurdu yaptık. Bu okul 1970’li yıllarda yapıldı ama biz orijinalliğini koruduk” şeklinde konuştu.

108 DAİRELİK TOKİ

Başkan Arı, Taşkent’te daha önce konut sıkıntısı olduğunun bilgisini verdi. Kendisinin belediye başkanı olmasıyla bu sorunu çözmek için çaba sarfettiğini dile getiren Arı, “Konut sıkıntısını çözmek için gerekli görüşmeleri yaptık. Buraya 108 dairelik TOKİ konutlarını kazandırdık. Şimdi bu konutların hepsi dolu. Farklı çalışmalar da yürüttük. Böylece ilçede konut sorununu çözmüş olduk” dedi.

KAMP BÖLGESİ

Taşkent’in doğasıyla bütünleşmesi anlamında sporcular tarafından kullanılabilecek önemli bir kamp alanını da kazandırdıklarını söyleyen Başkan Arı, sözlerine şöyle devam etti, “Kıblekaya’da kamp bölgesi kazandırdık. Bu bölge Spor Bakanlığı’na bağlı ve İl Spor Müdürlüğü tarafından işletiliyor. Burası çok güzel oldu. 26 bungalo ev mevcut. Spor alanları ve tesisler mevcut. Bu tesisleri sivil toplum kuruluşları, öğrenciler, sporcular kullanabiliyor. Bayram zamanları da normal vatandaşlara da açılabiliyor. Yine bu kamp alanında kır kahvehanesi, kır restoranı bulunuyor. 190 kişi aynı anda bu kamp alanında konaklayıp kamp yapabiliyor.”

ÇETMİ ŞELALESİ

Taşkent’in turizm anlamında da önemli bir bölge olması için projeler yürüttüklerini ve bu projelerin ilçeye katkı sağladığını dile getiren Başkan Arı, “Taşkent doğasıyla çok güzel bir bölge. Yerli turistlerin bu bölgeye gelmesini istiyoruz. Taşkent’i görmesini istiyoruz. Buradaki güzellikleri görmesini istiyoruz. Bunlardan biri de Çetmi Şelalesi. Çetmi Şelalesi çok güzel bir bölge. Biz bu bölgenin düzenlemesini yaptık. Şuan buraya birçok vatandaşımız gelip, burada vakit geçiriyor. Vatandaşlarımızın ihtiyaçlarını giderecek alanlar yaptık. Bu bölge de oldukça güzel bir merkez haline geldi.”

Basın mensuplarına Taşkent’i gezdiren ve yatırımlar hakkında bilgiler veren Başkan Arı, basın mensuplarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi. Basın mensuplarına götürdüğü bölgelerde çeşitli ikramlarda bulunan Başkan Arı, Taşkent’in hoşgörü şehri olduğuna vurgu yaptı. Taşkent için çalışmalarını sürdüreceklerini söyleyen Başkan Arı, vatandaşları Taşkent’i görmeye davet etti.