Mevlana Türbesi ve Aziziye Cami arasında kalan ve uzun yıllardır yıkılıp yıkılmayacağı tartışmalara neden olan Mevlana Çarşısında büyük dönüşüm için ilk kazma vuruldu. Mevlana Çarşısının boşaltılmasıyla birlikte Mevlana Çarşısında çalışma başladı. Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Mevlana Çarşısı ve Altın Çarşı Dönüşüm Projesi'nde ilk yıkımı başlattı. Dönüşüm projesinin başlaması nedeniyle Mevlana Çarşısında düzenlenen programa Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, Mevlana Çarşısı Başkanı Mehmet Küçüktoka, Konya Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Ercan Uslu, Daire Müdürleri ve çarşı esnafı katıldı.

‘KONYA HER ŞEYİN EN İYİSİNİ HAK EDİYOR’

Mevlana Çarşısı Konya’da yaşayan herkes için hayatından bir kesit tüm Konyalıların hayatında bir kesit taşıdığını belirten Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, “Konya’da yaşayıp da Mevlana Çarşısından alışveriş yapmamış insan sayısı çok azdır diye düşünüyorum. Mevlana Çarşısı hizmete girdiği günden bu yana şehrimizin önemli ticaret noktası oldu. Çarşısı’nda 96 tane bağımsız bölüm var. Yüzde yüz mutabakat ile bir dönüşüm gerçekleştiriyoruz. İyi niyet olmasaydı burada değişim ve dönüşüm olmazdı. Mevlana Çarşısı esnaflarımızı da kamunun el verdiği şartlara göre hem ticaretlerine devam edebilmeleri için İplikçi Cami’nin orada bir çadır kuruldu. Mevlana Caddesinde bir yer kiralandı. Esnaflarımız burada ticaretlerine devam ediyor. Bir kısım esnafımız da ticaretlerine ara verdi. Burada Konya’nın güzelliği bir kez daha ortaya çıktı. Burası Konya’nın en kıymetli yeri. Mevlana Meydanına bakıyor. Her esnafımız ile arkadaşlarımız tek tek görüştüler. Projemiz üzerinde birçok kez revizeler oldu. Bugün bir mutlu başlangıç yapıyoruz. Altın çarşıda da yüzde 80’e gelmiş durumdayız. Bir kısmının hukuku süreçleri dolayısıyla süreç devam ediyor. Onları da dahil edersek yüzde 90’ı geçmiş durumdayız. Altın çarşı için de hedefimiz 1 Ocak itibariyle yıkım çalışmasını başlatmak istiyoruz. Sözleşme süremiz 14 ay ama bizler Eylül 2021’e yetiştirmek için çalışıyoruz. İnşallah burada da çalışmada bir aksaklık olmaz. Ziyaretçilerimiz geldiğinde Konya’ya yakışır bir hale gelir. Konya’da projelerimizi hayata geçirirken 30 yıl sonra bize ne derler? 30 yıl sonra şehir nere gelir? onu planlayarak yapmaya çalışıyoruz. Tartışmalı konu Konya’nın gündeminde kalmış olacak. Aslında yapmaya çalıştığımız 2023, 2053, 2071 Konya’sına bir hazırlık. Konya her şeyin en iyisini hak ediyor.” ifadelerini kullandı.

‘KONYA İÇİN HAYALLERİMİZ VAR’

Konya için hayalleri olduklarını ifade eden Başkan Altay, “Hz. Mevlana’nın Şehri, Selçuklu Payitahtında belediye başkanlığı yapmak çok onurlu, şerefli zor bir görev. Çünkü Sultan Alaeddin’in, Hz. Mevlana’nın, Şems’in dolaştığı sokaklardayız. Burası onları mekanı. Bizlerde o bilinçle torunlarımıza buraları emanet etmek istiyoruz. Yeni yapılacak dönüşümle hedeflediğimiz şey şu; Bedesten Çarşısı'na, İplikçi Camisi'ne, Aziziye Camisi'ne doğru bir hareket oluşturmak istiyoruz. Türkiye'nin en önemli mimarlık ofislerinden biriyle çalıştık. Sadece Konya'da değil, Türkiye'de çok ses getirecek bir proje olacağına inanıyorum. Konyalı esnafa ne kadar teşekkür etsek azdır. 32 yıldır besmeleyle kapısını açtıkları bir dükkanı yıkmaya teslim etmek kolay bir şey değil. Ama bir noktada anlaşmayı başardık. Altın Çarşı'da da çok yüksek bir anlaşma oranını yakaladık. Konya'nın kalbi türbedir. Bizim de türbe etrafını düzenlememiz gerekir. Konya için hayallerimiz var. Konya'yı sadece Türkiye'nin değil dünyanın en güzel şehirlerinden biri yapmayı arzu ediyoruz. Konya bunu hak ediyor. Allah bizi mahcup etmesin. Bu süreç Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın bu alanı Kentsel Yenileme İlan etmesi ile başladı. Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin ilk icraatı budur. Başlangıcı ve Cumhurbaşkanlığı çıkması 34 gün sürdü. Tüm Konya projelerinde olduğu gibi bu projenin ortaya çıkmasında Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’un desteği çok. Ben destekleri için Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan ve Çevre ve Şehircilik Bakanımız Murat Kurum’a teşekkür ediyorum. Bize düşen görev bir an önce esnafımıza mahcup olmadan yeni haline kavuşmasını istiyoruz” diye konuştu.

‘BELEDİYEMİZ BİZLERİ MAĞDUR ETMEDİ’

Mevlana Çarşısı Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Küçüktoka ise, “Büyükşehir Belediye Başkanımız bizi mağdur etmedi, kendisine çok teşekkür ediyoruz. Burada 32 yıllık bir birikim var. Ama sonunda her şey bitiyor. İnşallah bu büyük dönüşüm projesi çok daha güzel olacak. Mevlana Çarşısı ve Altın Çarşı şehre bir damga vuracak. Mevlana Türbesi’nin önünde olması gereken de buydu. İnşallah hızlı bir şekilde tamamlanacak ve teslim edilecek. Teşekkür ediyorum” açıklamasında bulundu. Daha sonra iş makinesinin üzerine çıkan Büyükşehir Belediye Başkanı Altay, çarşının giriş kısmındaki dükkanların ilk yıkımını gerçekleştirdi.