Kulüp Başkanı Bahattin Karapınar, yeşil-beyaz renkleri Süper Lig’e taşıyarak Konya’ya bayram yaşatmak istediklerini söyledi

Süper Lig’e terfi play-off maçlarında önce Altay ve ardın da önceki akşam Karşıyaka’yı yenerek 6 puana ulaşan Konyaspor, Altay’ın Adanaspor’u son dakikada attığı golle yenmesi sonucu süper lig umutlarını Pazar akşamına taşıdı.  Bank Asya 1. lig takımları arasında çok koşan özelliğe sahip rakibi Karşıyaka karşısında 11. dakikada Erdal ile öne geçen, ancak daha sonra orta alan üstünlüğünü rakibe kaptıran Kartallar, 90 dakika sonunda skoru koruyarak sahadan 1-0 galip ayrılarak yoluna devam etti. Konyaspor, yükselme grubundaki son ve 3. maçını ise Pazar akşamı, Atatürk Olimpiyat stadında İzmir’in bir diğer temsilcisi Altay ile karşı karşıya gelecek.
Yeşil-beyazlı takımın Süper lige çıkması için 1 puan yeterli olacak. Altay’ın ise süper lige yükselmesi için kazanması gerekiyor.  Bank Asya 1. Lig Yükselme Grubu’nda son maçları yönetecek hakemler açıklandı. Futbol Federasyonu Merkez Hakem Kurulu tarafından yapılan açıklamaya göre, yarın Altay ile Konyaspor arasında oynanacak karşılaşmayı Cüneyt Çakır, Adanaspor ile Karşıyaka arasındaki maçı ise Mete Kalkavan’ın yöneteceği bildirildi.
Konyaspor Kulübü Başkanı Bahattin Karapınar, yeşil-beyaz renkleri Süper Lig’e taşıyarak Konya’ya “yeşil-beyaz” bayram yaşatmak istediklerini söyledi. Karapınar, şuan Süper Lig’e çıkmak için Altay ile yapacakları kader maçını Olimpiyat Stadı’nda oynayacaklarını hatırlatarak, tüm Konyalılar’ı 70 bin kişilik bu stada beklediklerini söyledi. Karapınar, “Bu karnavalı hep birlikte yaşayalım. Pazar akşamı coşku yaşamak isteyen tüm sporseverleri Olimpiyat Stadı’na bekliyoruz” diye konuştu.
Konyaspor’da, Atlaya maçı hazırlıkları, dün galibiyet parolasıyla başladı. Silivri Clasis Golf otelunu sahasında yapılan yenileme antrenmanında, Karşıyaka maçında ilk 11’de forma giyenler düz koşu yaparak tesislerde tedavi olurken, diğer futbolcular ise çalışmayı çift kale maçla tamamladılar. Antrenmanda futbolcuların oldukça neşeli olmaları dikkat çekti. Kartal’ın Silivri Clasis Golf otelindeki kampı bugün sona erecek ve takım Olimpiyat stadına yakın olan Beylikdüzü’ndeki Kaya Ramada oteline geçerek kampa girecek. Yeşil-beyazlılar, Atlaya maçın öncesi son çalışmayı bugün Olimpiyat stadında gerçekleştirecekler ve dinlenmeye çekilecekler. Öte yandan, Konyaspor ile Karşıyaka arasında Ali Sami Yen Stadyumu’nda önceki akşam oynanan Bank Asya 1.Lig yükselme grubu 2. maçı öncesi, Zonguldak’ta Türkiye Taşkömürü Kurumu Karadon Müessese Müdürlüğü maden ocağında meydana gelen grizu patlamasında göçük altında kalarak hayatını kaybeden 28 madenci için 1 dakikalık saygı duruşunda bulunuldu.
Konyaspor’un takıma kaptanlarından Ömer Hacısalihoğlu, Altay maçının final niteliği taşıdığını söyledi. Karşıyaka karşısında zor bir maç oynadıklarını, ancak iyi mücadele ederek buldukları tek golle kazanmasını bildiklerini ifade eden kaptan Ömer, 2 maçı kayıpsız geçtiklerini, artık önlerinde Altay maçı olduğunu belirtti. Karşıyaka maçına temkinli başladıklarını söyleyen kaptan Ömer Hacısalihoğlu açıklamasını şöyle sürdürdü. “İlk maçı kazandıktan sonra önemli bir avantaj elde etmiştik. Bu avantajımızı kaybetmemek adına mutlak kazanmamız gereken bir karşılaşma oynadık. Golü erken bulduk. Bunun verdiği rahatlıkla mücadele ettik ve 90 dakika sonunda istediğimiz sonucu aldık. Süper Lig’e çıkışımızı sadece 3 gün erteledik diye düşünüyorum. Nasıl ilk iki maçımızı kazandıysak kalan ve final niteliğinde olan Altay karşılaşmasını da istediğimiz sonuçla kapatarak Süper Lig’e çıkacağız. Tüm takım olarak buna inanıyoruz. Camiamızda inanmaya başladı. Finali iyi yapacağız.”
ALTAY SÜPER LİG’E İNANIYOR
Bank Asya 1. Lig Yükselme Grubu’nda yarın Konyaspor’u yenmesi durumunda Turkcell Süper Lig’e çıkacak Altay’ın kulüp başkanı Niyazi Konuşmaz, mutlu sona ulaşacaklarına inandığını kaydetti. Konuşmaz, yaptığı açıklamada, yükselme grubu maçları öncesinde 7 puanın kendileri için yeterli olacağına inandıklarını, ikinci maçların ardından bunun netleştiğini söyledi. Adanaspor maçının ilginç geçtiğini kaydeden Konuşmaz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Müsabakaya galibiyet için çıktık. Hocamız bazı taktiksel hamleler yaptı. Öne geçtikten sonra rakibimiz tekrar beraberliği yakaladı. Bu sırada ferdi bir hatadan boş kaleye gol atamadık. Maç gidiyordu. Ancak ilahi adalet yerini buldu. Daha önce play-off’larda uzatma bölümünde gol yiyerek elenmiştik. Ancak dün uzatmada bulduğumuz golle, Süper Lig şansımızı devam ettirdik. 2,5 yıldır takımın içindeyim. Ancak bu sezon çok sıkıntı çektim. Finalde Konyaspor’u yenip, Süper Lig’e çıkacağımıza inanıyorum.”
Yarın Atatürk Olimpiyat Stadı’nda oynanacak maça tüm İzmirliler’i davet eden Niyazi Konuşmaz, “Konya her kademesiyle İstanbul’da olacak. İzmirliler de bizi yalnız bırakmasın. İzmir’deki bütün kuruluşların bize destek vermesi lazım. Herkesi yanımızda görmek istiyoruz. Biz iyi bir takımız, Konyaspor maçında da galip geleceğimizi biliyorum.” Takımda, kırmızı kart gören Tiago’nun dışında eksik oyuncunun bulunmadığını kaydeden başkan Konuşmaz, geniş bir kadrolarının bulunduğunu, herkesin görevini yaptığını sözlerine ekledi.