Geçen hafta Gaziantep’te kurumsal danışmanlığını yaptığım gruba ait yedi otelin tanıtımı için Konya ve Ankara’da idim.

Gözlemlerim arasında çok önemli bir şey vardı, geçtiğimiz iki yılda yaşanmış olaylar ve darbe ile bölgeden turizm tamamen çekilmiş.

Ankara Ekim ayında GAP turlarına başlıyor ama çok temkinli, Konya, Eylül  ayında başlamış, gittikçe yoğunlaşıyor.

Bu arada İstanbul’a gönderdiğimiz arkadaştan aldığımız izlenim İstanbul Sahil dışında Karadeniz ve biraz Orta Anadolu’ya doğru geziyor, Güneydoğu ve Doğu'ya doğru temkinli.

Dilimizin döndüğü kadar anlattık, bölgede bir şeyin olmadığını, ama bir kere algı yöneticileri başarılı olmuş, bizim basın da onların değirmenine su taşımış.

Biz Gaziantep’te işlerin  normal olduğunu izah etmekte çok yorulduk.

Bu hafta  Güneydoğu illeri ve doğu ilerini gezerek, Van fuarına doğru çıktık. Acaba bu bölgeler nasıl diye.

Zaman Zaman gündüz, zaman zaman da gece yolculuğu yaptık. Yanımda Otelimizin birisinin Genel Müdür Serdar  Ellek ve Patron Asistanımız Ali Rıza Tıraşçı arkadaşım da beraber.Yolar muhteşemdi.

İlk gece Diyarbakır’da kaldık, muhteşem temiz ve düzenli bir şehir. İnsanları sıcak. Herkes Teröre lanet okuyor. Turizmden çok şey bekliyorlar. Gezimiz boyunca insanlar muhteşem sıcak kanlı. Beklentileri Ankara ve İstanbul’dan çok şey bekliyorlar.

Bir kere  Haberlerin veriliş tarzı

Reyting ve heyecan için  abartılı sunumlar, ne bölgeye ne ülkemize fayda sağlıyor.. Bu bölgeden bunu daha iyi görüyoruz.

Aynı Gün Kültürler diyarı Mardinimizi gezdik, orada da durum faklı değil.

Geceyi Batman’da geçirdik. Yeni bir şehir. Düzenli yapısı ve sıcakkanlı insanları ile tanışmaktan zevk aldık.

Akşam Siirt’e geçtik.. Orası da kültürlerin barış içinde yaşadığı şirin bir kent. Sıcakkanlı insanlar barış içinde yaşıyorlar. Farklılıklarından çok ortak değerlerini kuvvetli tutuyorlar.

Akşam Bitlis ve Tatvan’a geldik. Van’da fuar ve İranlı turistlerin akını ile Otellerde yer yoktu. Biraz da Güzel Tatvan’da vakit geçirmek istedik.

Sabah Van’da faurda idik.  Öncelikle Konya ve birkaç il hariç genelde bütün illerin Valilikleri ve il Turizm müdürlükleri stand açmışlar. Bazı iller Kalkınma ajansları ile  gelmişler.

Otel ve Acenta yoktu keşke olsalardı.

İran Acentaları vardı. Onlarla görüştük. Onlar da ülkemizin son iki yılından etkilenmişler Bu yıl başı Trabzon ve çevresine  daha sonra Van’a akın etmişler.  Diğer Kentlere gitmek için de hazırlık yapıyorlar. Onlar batıya geçen yol olarak Van’ı görüyorlar.

Van sokakları İranlılarla dolu. Cıvıl cıvıl. Vanlılar çok memnun.

Fuarda ve gezdiğimiz illerde karşılaştığımız, işin profesyonelleri ve yetkililerle görüşmelerimizde dikkatimi bir şey çekti.

Gaziantep Antalya gibi olamayız diyor.

Diyarbakır Gaziantep gibi organize olamıyoruz,

Mardin Batman Diyarbakır bizden daha iyi.

Siirt Batman bile bizden daha iyi,

Van biz çok yetersiziz diyor.

Bizim sahibimiz yok diyorlar.

Şimdi buradan anladığım herkes başka bir yerden çözüm bekliyor. Kendi bulundukları ilde de adım atmak için kendilerine ya özgüvenleri yok ya da tembelliklerinden başkalarından çözüm bekliyorlar.

Güzel adımlar yok değil.

Batman Anadolu’nun dört bir yanından TURSAB ile berber Rehberleri ağırlıyor İnfo yapıyorlardı.

Van bu Fuarla başlı başına bir girişim yapmış bölgenin hamisi olmuş.

Van gölünde yılın belli günlerinde yarışma etkinlikleri yapılıyor.

Burada çözüm yolu turizmi bölgenin sanayi ve ticaret odaları belediye ve Valilikler Yönetim kurulu nu temsil etmek üzere icra birimi olarak da bölgeleri tanıtan,  info gezileri düzenleyen, doğru algı oluşmasını sağlayan, stratejik kararların alt yapısını sağlayan kongre ve ziyaretçi büroları gibi  bağımsız kar amacı gütmeyen bir icra kurumuna ihtiyaç var tabi ki işinin ehli.  Kenti pazarlayacak birim.

Her kent kendi çözümünü bulacak ve kendi imajını tanıtacak.

Yolculuğumuz esnasında Tatvan’da Van kenarında Amatör ruhla Kaplıca tesisi yapan İzzettin Bayram Beyin de bir çayını içtik. Kendince havuz ve aile banyoları yapmış. Otel Projesi yapmış. Borçlanmak istemiyor yavaş yavaş. Yeri muhteşem. Gelecekte önemli bir bölge olmaya aday. Suyun mineral değerleri de tatmin edici.

Uğurlu otel grubu olarak yapmış olduğumuz beş şehir Oteli, konaklardan oluşan butik otelimiz ve Termal otelimizi tanıtmak üzere Anadolu şehirlerimizi karış karış geziyoruz.

Algı mühendislerinin meydana getirdiği olumsuz iklimi yok etmek için.

Hepimiz her il, her tesis durmadan çalışmalı yoksa kötü niyetli canavarlar uyumuyor.

İnsanların kardeşliğini muhabbetini tarihini beraberliğini gelirini darmadağın ederek.  Turizm belki de toplumun en kuvvetli mayası. Beraberliğin bağları turizmle kuvvetlenebilir..