Tarımsal potansiyeliyle adından söz ettiren ve son dönemde sanayileşmesiyle de önemli bir atılım gerçekleştiren Konya’nın Çumra İlçesi, Konya’nın parlayan yıldızı konumunda. Çumra Belediye Başkanı Recep Candan’ın ortaya koyduğu vizyon projelerle ilçe köklü tarihinden güç alırken, geleceğe de emin adımlarla yürüyor. “Çumra'mız Çatalhöyük'ten günümüze tarım ve hayvancılığın beşiği olmuş bir ilçe” diyen Çumra Belediye Başkanı Recep Candan, Çumra’nın geniş ve verimli arazileriyle tarımda merkez olduğunu söyledi. İlçelerinin geçmişiyle önemli bir yerde olduğuna dikkat çeken Candan, “Temelleri Osmanlı Devleti zamanında, hem Hicaz Demiryolu hem de Beyşehir Gölü'nün sularının ovaya akıtılması projeleri ile atılmıştır. Cumhuriyet Dönemi'nde de ilçe olmasına karar verilmiş ve bir şehir plancısı tarafından çizilen yerleşim planına göre kurulmuş güzel bir beldede yaşıyoruz.

1-135

FOTO ALTI: Şehir merkezinde önemli bir kentsel dönüşüm yapılıyor.

Son 20 yılda Çumra Şeker Fabrikası ve Torku Entegre Tesisleri ile sanayi alanında da atak yaparken aynı dönemde Organize Sanayi Bölgemiz'in de büyütülerek, 9,5 milyon metrekare alanda yeni yatırımcılara kucak açması sonucu bir sanayi şehri olmaya doğru emin adımlarla ilerliyoruz” diyor.

2-118

FOTO ALTI: Yeni Hükümet Konağı Projesi programa alındı.

EN İYİSİ İÇİN ÇALIŞIYORUZ

Çumra’nın geleceğine dokunmak için çalıştıklarının altını çizen Başkan Candan, şunları kaydetti, “Bugün için bu görevi yüklenmiş olmanın manevi sorumluluğu altında tüm çalışma arkadaşlarımız, meclis üyelerimiz ve değerli hemşehrilerimizin destek ve katkılarıyla elimizden gelenin en iyisini yapabilmek için çalışıyoruz. Bir yandan temel belediyecilik hizmetlerimizi imkanlarımız ölçüsünde en iyi şekilde sunmanın gayreti içinde çalışırken, diğer taraftan da ilçemizin imar, şehircilik, sanayi, ulaşım, turizm, eğitim ve sağlık gibi alanlarda ufkunu açacak bazı büyük projelerimizi hayata geçirmek için çabalıyoruz.”

3-106

FOTO ALTI: Cephe iyileştirme projesi hazır.

DAHA YAŞANABİLİR BİR ÇUMRA İÇİN

İlçenin dört bir yanına dokunmak için gayret sarfettiklerini dile getiren Başkan Candan, “İlçe merkezimizdeki eski kamu binalarının yenilenmesi, bir şehir meydanı oluşturulması, trafik ve otopark sorununun çözülmesi amacıyla bir dönüşüm çalışması yürütüyoruz. Küçük sanayi sitemizi büyüterek yeni sanayi arsaları oluşturuyoruz. 40 sanayi parselinden oluşan mevcut 1 milyon metrekare Organize Sanayi Bölgemize 8,5 milyon metrekare ilave alan daha katarak 300 yeni sanayi tesisini ilçemize kazandırabilmek için çalışıyoruz. Bu sayede istihdam sorununun çözümüne ciddi bir katkı sunacağımıza inanıyoruz. Organize Sanayi Bölgemiz başta olmak üzere en büyük iki beldemiz olan İçeriçumra, Alibeyhüyüğü ve diğer mahallelerimize de doğalgaz getirebilmek için ilgili kurumlar ve bakanlıklarla yoğun bir çalışma yürütüyoruz. Bu çalışmalar sonucunda İçeriçumra mahallemiz doğalgaza kavuştu. Turizmden daha çok yararlanabilmek amacıyla, Çatalhöyük'ün daha fazla tanıtılması hususunda Kültür ve Turizm Bakanlığımız ve Konya Büyükşehir Belediyemizle iş birliği halinde çalışıyoruz. Gençlerimizin eğitim, spor ve kültürel ihtiyaçlarını daha iyi karşılayabilmek amacıyla çalışmalarımız devam ediyor. İlçemizi daha temiz, daha düzenli ve daha yaşanılabilir bir şehir yapabilmek için var güzümüzle çalışıyoruz. Merkez dışındaki mahallelerimizin sorunlarının çözümünü öncelikle ele alıyoruz” açıklaması yaptı. Başkan Candan ilçede yaptıkları önemli çalışmalarla ilgili şu bilgileri verdi;

4-99

FOTO ALTI: İlçeye yeni bir ticaret merkezi kazandırılıyor.

ŞEHİR MERKEZİ DÖNÜŞÜM PROJESİ

Yeni Jandarma hizmet binası için TMO arsasından 5000 m2'1ik alanın tahsis işlemi tamamlandı. Yeni Hükümet binası yapımı için eski Askerlik Şubesi arsasının tahsis işlemi tamamlandı. Projesi hazırlandı. Kızılay binasını takas yoluyla başka bir alana taşımayı planlıyoruz. Ziraat Odası, PTT, Telekom ve Koski binalarının uygun alanlara yeniden yapmayı planlıyoruz. Mevcut Hükümet binası ve polis merkezi yeni binasına taşındıktan sonra bu alanı şehir meydanı olarak düzenleyip yer altında 400-500 araçlık kapalı otopark yapmayı planlıyoruz. Altınpark’ı daha büyük ve daha ferah bir park haline getirmeyi planlıyoruz.

5-77

FOTO ALTI: Şehir Parkı Projesi ilçeye değer katacak.

YENİ HÜKÜMET KONAĞI PROJEMİZ HAZIR

İlçemizde 30 yıldır hizmet veren mevcut Hükümet binamızın ihtiyaca cevap veremez hale geldiği hepimizin malumu İçine bir asansör bile kurulamayacak şekilde dayanıksız yapıda ve deprem yönetmeliğine uygun olmadığı bilirkişi raporları ile tespit edilmişti. Yaptığımız girişimler ve taleplerimiz sonucu İçişleri Bakanlığımız Çumra'mıza yeni Hükümet Konağı yapımını programına aldı. İçinde polis merkezinin de yer alacağı yeni Hükümet binasının arsasını, eski askerlik şubesinin olduğu alanda hazırladık. Askerlik şubesinin yıkımını gerçekleştirdik. Yeni Hükümet binamızın projesi yapıldı, ihale aşamasına gelindi.

6-86

FOTO ALTI: Yeni belediye binası yapılması planlanıyor.

CEPHE İYİLEŞTİRME PROJEMİZ HAZIR

Yeni ticaret merkezimizin karşısındaki kapalı çarşılarımızda dış cephe iyileştirme çalışmasını planlıyoruz. Bu sayede tüm bölgeyi modern prestijli bir çarşı merkezi haline getirmek istiyoruz.

7-76

YENİ TİCARET MERKEZİ KAZANDIRIYORUZ

Çumra'mızın tarımda, sanayide ve ticaretteki hızlı gelişimine paralel olarak çarşı merkezinde insanların ailecek hem alışveriş yapacakları hem de sosyal aktivitelere

katılabilecekleri yeni ve modern bir ticaret merkezini ilçemize kazandırıyoruz. İnşaatı hızla devam ediyor.

9-52

FOTO ALTI: Çumra OSB her geçen gün büyüyor.

ŞEHİR PARKI PROJEMİZİ HAZIRLADIK

Şehir Merkezi dönüşüm projesi ile birçok binanın kaldırılarak yeni yerlerinde hizmet vermesiyle birlikte mevcut Altınparkımızın bulunduğu alanda yeni bir Şehir Parkı projesi hazırladık.

10-53

FOTO ALTI: Çumra Hızlı Trene kavuştu, uzaklar yakın oldu.

YENİ BELEDİYE BİNAMIZI YAPMAYI PLANLIYORUZ

Mevcut belediye binamızın çok eski bir yapı olması ve yetersiz kalmasından dolayı Şehir Merkezi dönüşüm projesi kapsamında yeni belediye binamızı yapmayı planlıyoruz.

11-53

FOTO ALTI: Çumra’da çeşmelerden tatlı su akıyor.

SEBZE PAZARIMIZI YENİDEN PLANLIYORUZ

Mevut sebze pazarımızın altında 2 katlı kapalı otopark olacak şekilde yeni bir sebze pazarı yapmayı planlıyoruz.

14-43

FOTO ALTI: Çumra Ulu Camii genişletildi.

ÇUMRA OSB

Toplam alan 9,5 milyon metrekare olan Çumra Organize Sanayi Bölgemiz her geçen gün hızla büyümeye devam ediyor. Çumra OSB’de üretimde olan 36 firma, inşaat halinde 28 firma, toplam parsel 356, toplam istihdam 1126, hedef istihdam 10000.

15-27

FOTO ALTI: 3,5 yılda yaklaşık 25 km sıcak asfalt çalışması yapıldı.

ÇUMRA'MIZ HIZLI TRENE KAVUŞTU

Karaman-Konya-Ankara-İstanbul Hızlı Trenle şehirler birbirlerine yaklaştı. Konya İlçelerinde sadece Çumra'da Çumra'mızdan Ankara ve İstanbul'a doğrudan hızlı tren ile gidip gelme imkanına kavuştuk. Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a şükranlarımızı arz ediyoruz. Tarihi istasyon çevresinde otopark düzenleme çalışmalarımızı tamamlandık.

16-25

FOTO ALTI: 380 bin m2'den fazla kilitli parke döşendi.

ÇEŞMELERİMİZDEN TATLI SU AKIYOR

Sayın Cumhurbaşkanımızın Başbakanlığı döneminde başlattığı ve Yüz yıllık hayalimiz olan Mavi Tünel Projesi ile Toros dağlarından Akdeniz'e boşa akan sularımız Bağbaşı ve Bozkır Barajlarında tutularak Mavi Tünelden Konya ovasına ve Çumra'mıza akmaya başladı. Allah'a şükürler olsun. Hem tarımsal sulamada hem de içme suyu olarak Mavi Tünelden gelen memba suyunu kullanıyoruz. Mavi Tünel projesinin son etabı olan Afşar Barajı tamamlandı. Afşar Barajı ile Bağbaşı Barajı arasındaki 18 Km'lik Hadimi Tünelinde tünel açma çalışması devam ediyor. Birkaç sene içinde Afşar Barajından gelecek olan ilave sular AHİ Kanalı ile Hotamış göletinde toplanacak ve halen sulanamayan büyük bir tarım arazisi de sulanabilir hale gelecek inşallah.

17-17

FOTO ALTI: Çumra’nın imar sorunu çözülüyor.

SIRÇALI MESİRE ALANIMIZ GÖZ DOLDURUYOR

Sırçalı mesire alanımızda 150 bin metrekarelik düzenlemeler kapsamında yaklaşık 20 bin metrekare alanı Lavanda bahçesinden oluşan "Misak-ı Milli" Parkı olarak hazırlayıp hizmete sunduk. Yaklaşık 30 bin metrekarelik alanda pek çok meyve ağacı ekerek bir "Meyve Ormanı" oluşturduk. Badem, ceviz, alıç, dağ eriği, dağ armudu, hünnap, muşmula, vişne, kayısı. kiraz, dut ve daha pek çok meyve ağacı meyvelerini verdi. Mesire alanına gelen ziyaretçiler bu meyvelerden tadabiliyorlar. Yaklaşık 30 bin metrekarelik alanı Tarım ve Hayvancılık Fuarı olarak düzenledik. Yaklaşık 20 bin metrekarelik alanı Lunapark olarak düzenledik. Yeni bisiklet yolları ve yürüyüş yollarını hizmete sunduk. Gül bahçesi, gül tüneli, çocuk macera ve oyun alanları, kaya bahçesi gibi daha pek çok güzelliği de halkımızın hizmetine sunduk. Yeni ve modern bir restoran, yeni bir kafe, seyir teras, at binme tesisi, anfi tiyatro gibi daha birçok tesisi de hizmete açacağız inşallah.

18-12

SPOR KOMPLEKSİMİZ TAMAMLANDl

Şehir Stadyumu çevresinde Ağaçlandırma çalışmamızı yaptık. Parkımızda Oyun grupları ve fitness aletlerini hemşehrilerimizin hizmetine sunduk. Yürüyüş ve Bisiklet yollarımızı tamamlayarak hizmete sunduk. Stadyum yanında Kate ve Gençlik Merkezi kazandırmak için çalışıyoruz.

ÇUMRA ULU CAMİMİZİ GENİŞLETTİK

Artan nüfus yoğunluğu ve cemaat sayısından dolayı ihtiyacı karşılayamaz durumda kalan Ulu Camimizi, Cami Derneğimiz, hayırseverlerimiz ve tüm Çumralı hemşehrilerimiz ile birlikte aslına sadık kalarak yaptığımız ilave bölüm ile büyüttük ve güzelIeştirdik. Kadınlar ve Engelliler bölümlerini de oluşturduk. İçinde duş yerleri, engelli bölümleri de bulunan yeni şadırvanımızı da hizmete sunduk. Çevre düzenlemesiyle birlikte Ulu Camimiz uzun yıllar Çumra'mıza hizmet verecek ve ilçe merkezine yakışır güzel bir eser oldu emhamdülillah.

18-12

FOTO ALTI: Atık Aktarma Merkezi açıldı.

25 KM SICAK ASFALT YAPTIK

Çumra Belediyesi, Büyükşehir Belediyemiz ve Karayolları tarafından 3,5 yılda yaklaşık 25 Km sıcak asfalt çalışması tamamladık. Ayrıca bisiklet yolları yapıyoruz. Sıcak asfalt yaptığımız caddeler ve yollar şöyle;

• Adem Yavuz Caddesi

• Alibeyhüyüğü : Karaman yolu - Bozkır Bağlantı yolu

• Çumra - içeriçumra Bağlantı yolu

• Çatalhöyük Caddesi

• Okçu - Şeker Fabrikası Üstgeçidi genişletilerek Sıcak asfaltla kaplandı.

• Yıldız Sokak

• Şebboy Sokak

• Kuşkonmaz Sokak

• Şeyhşamil Sokak

• Karkın Mahallemiz ana caddeleri

380 BİN M2 KİLİTLİ PARKE YAPTIK

Büyükşehir Belediyemizin destekleriyle 3,5 yıl içerisinde yaklaşık 380 Bin m2'den fazla kilitli parke döşemesi gerçekleştirdik. 2023 yılı içerisinde 150 Bin m2 kilitli parke döşeme çalışması gerçekIeştirdik.

İMAR SORUNUNU ÇÖZÜYORUZ

Konut envanteri çıkarılmalı Konut envanteri çıkarılmalı

•İmar sorununu çözdüğümüz mahallelerimizde 2022 yılında yaklaşık 900 bağımsız bölümün inşaatı devam ediyor. 400 Bağımsız bölüm ise tamamlandı.

•Belediyemizin arsalarını kat karşılığı ile ihale ederek 125 yeni konutu belediyemize kazandırdık

•TOKİ tarafından ilçemize kazandırılacak olan 200 konutun kuraları çekildi.

•TOKİ ile Yeni iş Yerlerinin kuraları çekildi.

•Belediyemiz öncülüğünde kooperatifler kurarak dar gelirli ailelerimizi ev sahibi yapmayı hedefliyoruz.

DİĞER PROJELERDEN BAŞLIKLAR

İlçemizde her alanda çalışmalar yapıyoruz. Diğer çalışmalarımızla ilgili başlıkları şöyle sıralayabiliriz;

•400 kilometre satıh kaplama yaptık.

•İlçemize yeni düğün salonları kazandırdık.

•Atık aktarma merkezimiz açıldı.

•Devlet hastanemizin acil servisini genişlettik.

•Çumramıza yeni halı sahalar kazandırdık.

•Emeklilerimiz için çay bahçesi yaptık.

•İçeriçumra’ya Park Kafe yapıyoruz.

•Mahalle korulukları yapıyoruz.

•İlçemizdeki yeşil alanları artırıyoruz.

•Kültürel ve sanatsal faaliyetlerimiz artarak sürüyor.

•Mahalle konakları yapıyoruz.

•Tarıma destek amacıyla projeler geliştiriyoruz.

•Sıfır atık çalışmalarımız sürüyor.