Kurban için 101 ülkeye seyahate çıkan İHH-AYDERekipleri yurda döndüler.  İHH Konyateşkilatı bu senede kendi gönüllü ve bağışçılarıyla  Gürcistan, Azerbaycan, Romanya, Tacikistan, Kamerun,Uganda ve Suriye'de bizzat kurban organizasyonlarına katıldı,   İHH-AYDER in Suriye’de kurban çalışmalarınakatılan ekibi,  sıcağı sıcağınagazetemize şu bilgileri aktardı: “2. Bayram Perşembe günü altı kişilik ekiple,sabahın erken saatlerinde Hatay’dan sınırın Suriye tarafında 7 bin kişininyaşadığı çadır kampa ulaştık. Burada Türkiye tarafına geçmek için bekleyençoğunluğu kadın ve çocuklardan oluşan Suriyeli mültecilerle bayramlaşıp çocuklara hediyeler dağıtarakSuriye’nin İdlib şehrine doğru yola koyulduk. İdlib şehrinin  yüzde 70’i Suriyeli direnişçilerin elindebulunuyor. Burada 300 kadar kurbanın kesimi yapıldı ve öğleden sonra Hamaşehrine doğru 200 km’yi aşkın zor bir yolculuğa geçildi. Geçtiğimiz bölgelertamamen direnişçilerin elinde. Fakat zalim Eset ordusu şehri yoğun birbombardımanla vurmaya devam ediyor. Eset’in bayramda ateşkes ilan etmesigerçekte koca bir yalan. Bayramın 2. Günü 100 ü aşkın sivil halk bombardımandaöldürüldü. Özellikle Mağaratunnuman adlı şehir yerle bir edilmiş, halabombardıman devam etmekte. Direnişçiler kadınları ve çocukları şehirden çıkartarak,ellerindeki basit silahlarla şehri savunmaya devam ediyorlar. Bombardımansırasında aracımıza uçak mermisi isabet etmesin diye, dar yollardan geçerekşehirden çıkmak istedik. Fakat aniden büyük bir gürültü ve dehşetli bir patlamaile etrafımız toz dumana boğuldu, aracımızdan inerek bir nokta hedef olmamakadına bulunduğumuz yerden biraz uzaklaştık. 10 metre önümüze büyük bir uçakmermisi düşmüş her taraf duman, şarapnel parçası. Bombanın düştüğü yer 2 metrederinliğinde ve 5 metre çapında. Bizi götüren mihmandar acele etmemizi, şehriterk etmemizi ve Hama ‘ya doğru yol almamızı söyledi. Aracımıza binerek çoksüratli bir şekilde şehri terk ettik  Havanın kararmasıyla Hama ’ya bağlı Kalatülmazig adlı büyük biryerleşkeye ulaşıyoruz. O gece günün ilk yemeğini yiyerek dinlenmeye geçiyoruz.Sabahın ilk ışıklarıyla birlikte kurbanların kesildiği 4 ayrı bölgeye sıraylagidip kurbanları tekbirlerle kesiyoruz”.” İHH-AYDER Suriye de 1112 adet Kurban keserek binlerce kişiye Konyalı veTürkiyeli bağışçıların emanetini iletti.