SILA-İ RAHİM 2

Dünyada ve ahirette geçerli olan huyların en güzelini haber vereyim mi? Seninle ilişkini kesenle ilişkini sürdürmen, senden yardımını esirgeyene yardım etmen ve sana zulmedeni bağışlamandır. Güzel huy ve davranışların en değerlisi, seninle ilişkisini koparanla ilişki kurman, senden yardımını esirgeyene yardım etmen ve sana kötülük edeni bağışlamandır. Taberani 

Size Allah’ın kendisiyle üstünlük ve dereceyi arttırdığı şeyleri bildireyim mi? 

  Ashap: Evet, Ya Resulallah dediler. 

Size cahilce davranana yumuşak davranır, kötülük edeni bağışlar, yardımını esirgeyene yardım eder ve sizinle ilişkisini koparan kimseyle ilişki kurarsınız. Bezzar, Tebarânî

Zulüm edeni bağışlamak cennete girmeye vesiledir.Üç şey kimde bulunursa, Allah (ahiret gününde) onun hesabını kolaylaştırır ve rahmetiyle onu cennete koyar. Bunu işitenler: Anamız babamız sana feda olsun, onlar nedir ya Resulallah? Diye sorunca Hz. Peygamber (sav): Size yardımını esirgeyene yardım etmeniz, sizinle ilişkisini kesen kimseyle ilişki kurmanız ve size zulmedeni bağışlamanızdır. İşte bunları yaparsanız Allah sizi cennete koyar Bezzar, Taberani, Hakim

   Sıla-i rahimi terk eden kimselerin dünya ve ahirette alacakları cezalara gelince Akrabalarla ilişkiyi kesmek günahın en kötüsüdür. Sevap yönünden hayrın en değerlisi, iyilik yapmak ve yakınlarla ilişki kurmaktır. Ceza yönünden şerrin en kötüsü de zulüm yapmak ve akrabalarla ilişkiyi kesmektir. İbn-i Mace Sıla-i rahmi terk edenler gerçekten zarara uğrayanlardır. O kimseler ki, Allah’a verdikleri sözü katiyen kabul ettikten sonra bozarlar, Allah’ın birleştirilmesini emrettiği şeyi (akrabalar ve müminler arasındaki irtibatı) keserler ve yeryüzünde fesat çıkarırlar. İşte onlar, gerçekten zarara uğrayanlardır. Bakara, 2/27 Sıla-i rahimi kesen Allah’ın (cc) rahmetinden mahrum kalır. Ve Sıla-i rahimi terk edene Allah (cc) lanet eder. Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:“Allah Teala varlıkları yaratma işini tamamlayınca, akrabalık bağı (rahim) ayağa kalkarak: (Huzurunda) bu duruş, akrabalık bağını koparan kimseden sana sığınanın duruşudur, dedi. Allah Teala:  Pekala, seni koruyup gözeteni gözetmeme, seninle ilgisini kesenden rahmetimi kesmeme razı değil misin? diye sordu.

Akrabalık bağı:  Evet, razıyım, dedi.

Bunun üzerine Allah Teala: Sana bu hak verilmiştir, buyurdu.

Bunları anlattıktan sonra Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem: İsterseniz (bunu doğrulayan) şu ayeti okuyunuz, buyurdu: Ey münafıklar! Siz iş başına geçecek olursanız, yeryüzünde fesat çıkarır, akrabalarla ilginizi kesersiniz, değil mi? İşte Allah’ın lanete uğrattığı, kulaklarını sağır, gözlerini kör ettiği kimseler bunlardır Muhammed suresi (47), 22-23 Buhari’nin bir rivayetine göre Cenab-ı Hak şöyle buyurdu: Ey akrabalık bağı! Seni gözeteni gözetirim. Seninle ilgiyi kesenden ben de ilgimi keserim. Riyazü’s Salihin Hadis No: 317 Halbuki Allah’ın ahdini (Ona) kati olarak verdikleri sözden sonra bozanlar, Allah’ın birleştirilmesini emrettiği şeyi (akrabalar ve müminler arasında olması gereken irtibatı) kesenler ve yeryüzünde fesat çıkaranlara gelince, işte onlar yok mu, lanet onlaradır; yurdun kötüsü (cehennem) de onlar içindir! Rad, 13/25

Sıla-i rahimi terk edenin ameli kabul olmaz. Ademoğullarının amelleri her cuma gecesi olan perşembe günü akşamı sunulur. Akrabadan ilgisini kesenin ameli ise kabul olunmaz. Her Cuma gecesi insanoğlunun amelleri Allah'a arz olunur: Yalnız sıla-i rahimde bulunmayanların amelleri kabul olunmaz.  Ahmed b. Hanbel, Müsned Akrabalarıyla ilişkisini kesene rahmet kapıları kapalıdır. Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: Yeryüzünde bir müslüman Allah’tan bir şey dilerse, günah bir şeyi istemediği veya akrabası ile ilgisini kesmeyi arzu etmediği sürece Allah onun dileğini mutlaka yerine getirir veya ona vereceği şey kadar bir kötülüğü kendisinden giderir. Riyazü’s Salihin Hadis No: 1504 Sıla-i rahimi terk edenin yüzüne Cenab-ı Hak (cc) asla bakmaz. Resulullah aleyhissalatu vesselâm buyurdular ki: Cebrail (as) bana gelerek: Bu gece Şaban ayının yarı gecesidir. Vallahi bu gece içinde Kelp kabilesi koyunlarının tüyleri sayısınca insan, cehennemden kurtulur. Fakat Allah, bu gece kendisine şirk koşanın, bozuşarak birbirine düşman olanların, akrabalarla ilişkisini kesenin, eteklerini, elbisesini kibirlenerek sürüyenin, ana babasına asi olanın ve içki tiryakisinin yüzüne asla bakmaz. Onu terk eder. Beyhaki

Akraba ile ilişkiyi kesen cennetin kokusunu alamaz. Ey Müslümanlar! Allah’tan korkun, yakınlarınızla ilgilenin, en çok sevap yakınlarla ilişkiyi sürdürmekle kazanılır. Zulüm ve taşkınlıktan da sakının. Çünkü zulüm taşkınlıktan da sakının. Çünkü zulüm ve taşkınlıktan kazanılan günah ve suç, günahların en ağırıdır. Anaya babaya asi olmaktan da sakının. Zira cennetin kokusu bin senelik mesafeden alınır. Vallahi anaya babaya asi olan, akrabalarla ilişkisini kesen ve eteklerini (elbisesini) kibirlenerek yerde sürüyen kimse bu kokuyu alamaz (cennetten bu kadar uzak kalır). Büyüklenmek ise ancak âlemlerin Rabbi Allah’a mahsustur.”Buhari, Müslim, Tirmizî

Sıla-i rahimi terk eden cennete giremez. Akrabalık bağlarını kesip koparan kimse cennete giremez Üç kişi cennete giremez: İçki tiryakisi, yakınlarla ilişkisi kesen ve sihire inanan onu yapan. Riyazü’s Salihin Hadis No: 341 Ebu Musa: Şerrin en kötüsü akrabalarla ilişkiyi kesmektir. Sevap yönünden hayrın en değerlisi, iyilik yapmak ve yakınlarla ilişki kurmaktır. Ceza yönünden şerrin en kötüsü de zulüm yapmak ve akrabalarla ilişkiyi kesmektir. İbn-i Mace

Cenab-ı Hak’kı (cc) en çok kızdıran amel sıla-i rahimi terk etmektir. Has’am kabilesinden bir adam anlatır:  Ashabıyla birlikte bulunan Rasulullah’ın (sav) yanına gelerek: Ya Resulullah! Hangi iş ve davranış Allah’ı daha çok gazaplandırır : Allah’a şirk koşmak 

Sonra hangisi? 

Yakınlarla olan ilişkiyi kesmek 

Daha sonra hangisi ey Allah’ın Rasulü! 

Kötülüğü söylemek, yaymak ve iyiliğe engel olmak, iyilikten uzaklaştırmak  buyurdu.  

Sıla-i rahimi terk eden topluma rahmet inmez. İyi bilin ki, toplum içinde yakınlarıyla ilişkisini kesen kimseler bulundukça o topluma rahmet inmez. Toplum içinde yakınlarıyla ilişkisini koparanlar bulundukça o topluma melekler inmez. Abdullah İbn-i Ebi Evfâ (ra) der ki: Birlikte otururken Resulullah (sav): Bugün yakınlarıyla ilişkisini kesen bizimle oturmasın  dedi. Bunun üzerine bir delikanlı kalkarak, aralarında meydana gelen bir meseleden dolayı teyzesine gitti ve ondan kendisini bağışlamasını istedi. Teyzesi de aynı şeyi ondan istedi. Daha sonra aramıza dönünce Nebi (sav): İyi bilin ki, toplum içinde yakınlarıyla ilişkisini kesen kimseler bulundukça o topluma rahmet inmez  buyurdu. Sıla-i rahimi terk etmenin ahirette baki bir cezası vardır. Ahiretteki cezası baki kalmak üzere kişiye hemen ceza verdiren şey; dille tecavüz ve akra-badan alakayı kesmektir. Tirmizî ve Davud